Katalog
Tipps
- 01. Gotham City Boogie
02. Sunrise
03. I Wish
04. Temptation
05. Meat HeatULTRAFUNK
Meat Heat
[engl] Anonymous British funk band Ultrafunk was spearheaded by Blues & Soul magazine proprietor John Abbey, who ran a record shop and label called Contempo during the 1970s; he conceived of the group as the UK counterpart to US studio bands like MFSB. Arranger Gerry Shury, who had worked with Barry White and Maurice Gibb of the Bee Gees, drafted guitarist Chris Rae and bassist Frank McDonald (who often composed library music together) and future Rubettes drummer John Richardson. A lack of band photos, suggestive song titles and a predilection for American cover tunes led many to believe the band was US–based. Second LP Meat Heat shows the group at the peak of their powers, with five choice hard funk instrumentals, including a tasteful synth–led adaptation of Stevie Wonders’ "I Wish" (beautifully arranged by session guitarist Gordon Hunte, who had worked with Osibisa and Rebob Kwaku Baa), while their take on Norman Whitefield’s "Sunrise, " from the Carwash soundtrack, is exceptionally rendered. Sadly, Shury’s death in a car crash would soon squash the group, leaving Meat Heat the best reminder of their musical talents.- Format
- LP
- Release-Datum
- 11.09.2020
- 01. Mala Mujer
02. Chofercito
03. Caprichosa
04. Linda Huancaína
05. Flor De Cochabamba
06. Olvido
07. Linda Colegiala
08. Corazón Herido
09. Tarde Te Arrepentirás
10. Mi Pobreza Es Bonanza
11. Mi Cuzco
12. Valle Del CanipacoLOS OVNIS
Bailando Con Los Ovnis
- Format
- DoLP
- Release-Datum
- 04.11.2019
- 01. Conmuevéte
02. Refugio En El Licor
03. Vete Y No Vuelvas
04. Por Culpa De Una Riña
05. Tu Cambiaste Mi Vida
06. El Puñal De Tu Traición
07. Es Un Pecado
08. El Solitario
09. Pequeño Luchador
10. Mendigo De Amor
11. Dios Mio Cuida Mi Hogar
12. Nuestro Amor Ya No VolveráGRUPO ALEGRIA
Arrollando Con Alegria
- Format
- DoLP
- Release-Datum
- 04.11.2019
- 01. Soft Song
02. Memory Boy
03. Cry For Me In Public
04. Im Outer Space Geblieben
05. Hollywood
06. Nie Wieder Staat
07. Die Mumie Aus Memphis
08. Bong Des Monats
09. Das Lowlife
10. STEROIDS
11. Die Pestolüge (Rasputin)SCHULVERWEIS
Suppe
Es gibt unzählige Arten von Suppen. Die Hamburger Version davon wäre die Aalsuppe. Und obwohl das Duo von Schulverweis von der Hansestadt aus operiert, ist ihr Debut nichts weniger als das. Aalglatt? Wie bidde? Auf „Suppe” rotzt, rauscht, schleppt und leiert es. Alles kämmt gegen den Strich. Ein Widerhaken nach dem anderen. Das Konzept der Band, bestehend aus L.F.T. und Levente: Jeder Song wird direkt in einem Jam auf Tapedeck recorded. So entstanden elf schroffe Juwelen mit Titeln wie „Die Mumie Aus Memphis”, „Pesto” und „Bong des Monats”. Punk wie er sein soll, ganz aus dem Moment heraus. Genau wie die reine Existenz der Band. Denn Schulverweis entstand eigentlich nur aus dem Umstand heraus, sich in der überlaufenen Metropole ein Studio teilen zu müssen. Die passende Songzeile dazu: „Im teuren Café um die Ecke, Latte Macchiato – verrecke. Trinke meinen Kaffee schwarz, wie ich es verdiene, kein Zucker für mich, kein Zucker für mich." Ein Aspekt von Schulverweis wird dem Hamburger Aal dann aber doch gerecht: die Wave, die alles einmal gründlich durchspült. Die Welle spiegelt sich nicht nur in der Instrumentalisierung (dystopische Synth-Pads, staubige Drumpatterns, liebenswürdig banale Gitarrenriffs), sondern auch in der Sprache wider: Ganz nach den Mamas und Papas der ersten Waver-Generation wird bunt durcheinander erzählt, gegrölt, gelallt. Deutsch, Französisch, Englisch, Scheißegalisch.- Format
- LP lim
- Release-Datum
- 31.07.2020
- 01. Bilk 80
02. Risikofaktor 1:X
03. Kontrollabschnitt
04. Zensur & Zensur
05. 1 Tag Düsseldorf
06. Haftbefehl
07. Vaterland
08. Polizei
09. Ampelstadt
10. Grosseinsatz
11. Zensur-Dub
12. KH 3
13. Erinnerungen
14. Planspiel
15. Clever & Smart
16. Casablanca
17. Sirenen
18. Shit Family
19. Bilk 80 (live)
20. Grosseinsatz (live)
21. KH3 (live)
22. Ampelstadt (live)
23. Vaterland (live)
24. Sirenen (live)
25. Polizei (live)
26. Zensur Zensur (live)
27. Risikofaktor 1:X (live)
28. Kontrollabschnitt (live)
29. 1 Tag Düsseldorf (live)MALE
Zensur, Zensur
Nach nunmehr 40 Jahren kommt es zur Wiederauflage des legendären Albums „Zensur & Zensur“ von Deutschlands erster Punkband MALE! Es waren Jahre, da alles neu, alles möglich war. Zwischen 1977 und 1979 entwickelte sich in Düsseldorf eine Punkszene, die ihresgleichen suchte, und MALE schufen ein zeitloses Stück deutscher Musikgeschichte.- Format
- DoLP
- Release-Datum
- 24.01.2020
- 01. Die Neue Weltmacht – Tanz ins Glück
02. Christian Kneisel – Nähe und Distanz
03. Silberstreif – Ich suche Dein Gesicht
04. Lieferschein – Leben auf dem Müll
05. 4712 – Steig den Luis Trenker
06. Plastiktanz – Mir geht es Danke gut
07. Rolf Jungklaus – New Wave (Pseudo)
08. Vono – Fred der Ritter
09. Kleenex Aktiv – Sternklare Nacht
10. Conrad + Gregor Schnitzler – Shark Eats Ice
11. Partner Eins – Warum müssen Autos fahren?
12. Mark Montan – Alles oder nichts
13. „In“ Seit – Nachtschwärmer (Album Version)
14. Mittageisen - Unverständnis
15. Die Synthetische Republik – Der böse Osten
16. Casino Mariteam – Sage nichtV/A
Sowas von egal 2 - German Synth Wave Underground 1981-1984
[engl] Two years have passed since the successful release of the first "Sows von egal" compilation. "Sowas von egal" is a collaboration between the Hamburg record label Bureau B and the Hamburg party series Damaged Goods where they present rare, obscure synth & wave discs from the early 1980s which absolutely deserve to heard. It was clear from the outset that “Sowas von egal 2” would need to scale similar heights of excellence as its predecessor, featuring carefully selected, sought-after, danceable tunes. In contrast to the first volume, most of the acts here were only active in the early 1980s and have not released any records since then. The tape artists were particularly invested in the DIY ethic – as is often apparent in their sound aesthetics and the unbridled energy which has lost none of its intensity today. Their art was seldom – if ever – tempered by commercial considerations or sales strategies. A year in the making: “Sowas von egal 2” is a worthy successor to part 1!- Format
- LP
- Release-Datum
- 14.08.2020
- 01. Real Girl
02. My Father's Name Was Cat
03. 69th Road
04. Hacksaw
05. Big Enough
07. U N Him
08. Buzzsaw
09. Better Days
10. You May Know Me As The Kind Of Guy Who
11. I Am Very FarBROWER
Buzzsaws
[engl] BUZZSAWS is the debut album by BROWER, the solo project of Nat Brower, resident of Ridgewood Queens and erstwhile NANCY and METALLEG compatriot, already championing the spirits and sounds of our most cherished Punk and Rock musical varietals the world over. After last spring’s Little Big EP (DIG007), BROWER is back, and the fire behind that ass is simply inextinguishable! Enter BUZZSAWS – a glam’d-out glitter-bomb of fuzz guitars and giant vocal melodies within the Venn diagram of Bolan, Bowie and Brett (Smiley). Like Little Big, each song is jammed full of sugarcoated harmonies, laser-beam licks and unearthly hooks. Unlike LITTLE BIG, BROWER shows his teeth on BUZZSAWS – and they’re gnarly, thanks to all the sugarcoated harmonies – with several dbs of gain and big city grit added to the mix. From the first crack! of the snare on “Real Girl”, the album opener, a barrage of big guitars and bonafied boogie – missing even in this year’s finer Rock’n’roll offerings – takes hold for a satisfying spin the whole way thru. Loyal glam-o-philes will clap their feet and stomp their hands to “Hacksaw” and “U N Him”, two of BROWER’s heaviest headbangers to date, pulling together the swagger of T. Rex or Iron Virgin with the whirring guitars and sneering ‘tude of Hubble Bubble. While “My Father’s Name Was Cat” – a storybook ode to our animal ancestors and dads who look like Cat Stevens – offers a psychedelic respite compliments of tripped-out, blissed-out synth layers; “Better Days” showcases BROWER’s tender side – in full display on LITTLE BIG – replete with dulcet sitar strums. AMANAZ covers closeout each side of the album, for two Zam Rock heavies re-interpreted as indispensible power pop bangers, epitomizing the eclectic Rock’n’roll DNA evolving in the BROWER petri dish. Recorded and performed entirely by the BROWER boy himself, Nat has somehow captured the over-produced gleam of the glam era from his bedroom home studio. In the flesh, Nat has recruited the perfect band (featuring members of DIRTY FENCES and VELVETEEN RABBIT) to get the BROWER show on the road, heralding the coming year, THE YEAR OF THE BUZZSAWS…- Format
- LP
- Release-Datum
- 25.12.2019
- 01. Snooze
02. PuppeGEWALT
Snooze / Puppe
„Snooze / Puppe“ ist die 9. Single Veröffentlichung der neuen Musikgruppe Gewalt. Diese Singleveröffentlichung kam zustande in einem großen Akt von Solidarität. Wie so oft betreten Gewalt (wie so oft unmerklich für den Hörer) neues Terrain. Auf den kranken Dub Reggea Groove von "Snooze" tritt erstmals die klare kalte Stimme von Helen Henfling in den Vordergrund. Neumitglied Jasmin Rilke macht sich bei ihrer ersten Gewaltaufnahme gleich unentbehrlich und zimmert auf Snooze ein 70ies Doom Bass Riff für die Ewigkeit. „Puppe“ ist das was Gewalt am liebsten tut: Old School Hip Hop. Am Ende ist es irgendwie immer Gewalt. Snooze Klingelt unser Wecker, stehen wir auf und tun was wir tun. Ob es uns gefällt oder nicht (unser Leben), wir sind der festen Überzeugung, dass das das Leben ist. Die andere Welt, die wir in unseren Träumen berühren, nehmen wir oft nicht wahr oder nicht ernst. Wir tun sie ab als jongliere unser Geist nur mit Gedanken. Was aber, wenn wir uns entscheiden endlos, liegen zu bleiben, den Wecker wieder und wieder ein weiteres Mal auf "Snooze" zu stellen. Wir beginnen unsere Träume zu leben und sie zu gestalten. Wir entscheiden uns für eine aufregendere intensivere Wirklichkeit und lassen die eigentliche Realität, diese "klebrige unklare Welt" hinter uns zurück. Puppe Ich weiss, wer ich bin - ich weiss, warum ich so geworden bin - ich kenne die Kräfte die auf mich einwirken. Bin ich krank? Ist krank sein normal? Was nützt meine Reflexion? Oft bleibt es unmöglich, sich der Liebe zu nähern, sei sie auch noch so greifbar- Format
- 7''
- Release-Datum
- 04.09.2020
- 01. Remains
02. Claudette
03. And When You Fall
04. Blood
05. Old Girl
06. Irony. Utility. Pretext.
07. But She Was Not Flying
08. Black Eunuch
09. Games
10. In ParallaxALGIERS
Algiers
Atemlos - so kann man wohl Algiers tiefschwarzen Gospel nennen. Er erinnert mit seiner durchdringenden und fauchenden Wucht an den Prostest-Soul der 60er-Jahre, der damals zum Symbol unterdrückter Minderheiten wurde. Algiers vermischen den urgewaltigen Sound mit Post-Punk-, Industrial- und No-Wave-Einflüssen und verleihen ihm so eine neue Dringlichkeit. Die Musik der ursprünglich aus Atlanta stammenden Band erinnert dabei an The Birthday Party und The Gun Club und unterwirft sich keinem aktuellen Zeitgeist - das macht Algiers gerade im Hier und Jetzt so besonders. Algiers zelebrieren den traditionellen Sound des US-amerikanischen Südens mit modernen Mitteln und verleihen ihm so die Eintrittskarte in eine große Zukunft. Sänger Franklin James Fischer klingt dabei wie eine Reinkarnation von Screamin’ Jay Hawkins. Beschwörend und rastlos wird er zum versöhnlich grollenden Seelenbrecher. Aufgenommen wurde das selbst betitelte und von Tom Morris produzierte Debütalbum in den 4AD- und Gunfactory-Studios in London.- Format
- LP
- Release-Datum
- 02.06.2015
- EAN
- EAN 744861106715
- 01. Punkstop -Ich Möcht So Gern
02. Käptn Rock - Rauch Auf Dem WasserPunk Stop / Käptn Rock
Ich würd so gern ...
Soli 7inch fürs Hafenklang. Die Einnahmen gehen zu 100% ans Hafenklang, damit wir bald wieder alle dort Shows schauen können. Der Song ist jetztschon Kult, also gerne sofort zugreifen.- Format
- 7" lim
- Release-Datum
- 31.07.2020
- Format
- 7" lim gold
- Release-Datum
- 31.07.2020
- 01. Ven Mi Amor
02. Lágrima De Amor
03. Amor, Por Qué?
04. Sufrir Llorar, Para Qué?
05. Amor Ideal
06. Soy Provinciano
07. Poco A Poco
08. Porque La Quiero
09. Dame Tu Amor
10. Ese Amargo Amor
11. Señor Ten Piedad De Mí
12. La Paz Y La DichaCHACALON Y LA NUEVA CREMA
Grandes Éxitos 1976-1981
[engl] This compilation originally appeared in 1982 under the title of “Éxitos, éxitos, éxitos”. It gathered some of the first recordings by Chacalón y La Nueva Crema that were released on 7-inch records between 1977 and 1981. These twelve themes were written during the years of the de facto government of Francisco Morales Bermúdez. This dictatorship led Peru to an institutional and economic crisis that also affected major record labels, which opted to publish foreign musicians to insure sales. Although Chacalon’s career experienced highs and lows after the release of this album, his intimate relationship with his audience remained, carried to levels as extreme as the ones he told Caretas magazine in July 1983: "Once we were playing at a venue on Mexico Avenue, I was singing a song called “Llanto de un niño”, about a boy who was born in poverty, he has to leave his small town with his family. On the coast his father becomes a fisherman and dies, the son wants to send a letter to heaven. While I was singing, a guy who was there, at the front, pulled a switchblade and cut open his veins. He saved himself and then told me later that he had suffered a lot like the child in the song. Yes, the man had been drinking.”- Format
- DoLP
- Release-Datum
- 22.03.2019
- EAN
- EAN 964943392435
- 01. Pintura Roja - El Teléfono
02. Sola
03. Petiso
04. Te Olvidaste
05. Recuerdos
06. Oh Virgen María
07. Padre Olvidado
08. El Chinito Nº 2
09. Ayúdame Tu.
10. Pintura Roja - Pinceladas MusicalesPINTURA ROJA
Pinceladas Musicales
[engl] The nickname is superb, as unappealable: The University of Chicha. It is not an exaggeration that, 32 years after the release of Pinceladas Musicales, their second LP, the cumbia band Pintura Roja continues to be recognized as a monumental institution in the history of Peruvian music. Since its foundation in 1984, Pintura Roja has served as the quarry of the greatest exponents of "chicha" music, cultivating in the classrooms of its academy artists like Princesita Mily, considered one of the first women to integrate a chicha band, and Muñequita Sally, the disappeared queen of Andean folk, in addition to the legendary vocalist Toño Centella and the remembered Jhonny Orosco, founder of Grupo Néctar. Pintura Roja is revolution, innovation, success. It is a commitment to originality, as well as a history of defections and tragedies. But above all, Pintura Roja is Alejandro Zárate Espinoza, its founder, director, composer and lead guitarist. He’s "The Gentleman of Cumbia". In 1984, Pintura Roja is called by Discos Horóscopo to record an LP before the end of the year. The group begins to capture the attention of the public, otherwise, curious about the voice of a woman that they initially confuse with the voice of a child, or perhaps attracted to their lyrics that reflected the dramas and common situations experienced daily by migrants and their first generations in Perú’s capital: the abandonment of parents and sentimental counterparts, the incipient poverty and the uncertain present in which they lived. The woman as a fighter, capable of facing alone adversity and triumphant over sexism, appears in some songs, giving it greater relevance the fact that a woman with the power that her voice gave her, sang to them from the top of the stage. In 1985, Pintura Roja gained popularity on the radio and acquired a one-hour program on Radio Inca called "Pinceladas Musicales". That year, readers of the newspaper El Popular choose it as the favorite band of the year. It is for the second production that Zárate decided to seek support for Mily, who at that time danced and sang for up to six hours in each presentation. Zárate signs Sara Barreto, a 14-year-old huayno singer known as "Natachita", and gives her a new artistic name: La Muñequita Sally.- Format
- DoLP
- Release-Datum
- 22.03.2019
- EAN
- EAN 8517441224497
- 01. Mi Dolor
02. Porque Te Amo
03. Llanto De Un Niño
04. María Teresa
05. Será Mejor
06. Por Ella, La Botella
07. Tú Y La Noche
08. Quiéreme
09. Mala Mujer
10. Nadie Conoce El Mundo
11. Sin Hogar
12. ChanaCHACALON Y LA NUEVA CREMA
Chacalon y la Nueva Crema
[engl] Lorenzo Palacios Quispe "Chacalón" is a myth. More than a musical star, he is both a religious and secular phenomenon for the masses. Every year on his birthday, his tomb becomes a place of fevered pilgrimage where devotees pray, make wishes and ask for miracles, all done over songs, cases of beer, dancing and toasting. In Peru, his figure and music erases the distance between the holy and the profane, the hero and the lumpen. Chacalón is, for many Peruvians, the people’s angel, the messiah of the poor, the marginalized ’Inkarri’. "When Chacalón sings, the hills come down", was one of his favorite phrases and with it he referred to the migrant masses that invaded the hills and beaches that surround Lima like a "ring of fire" (José María Arguedas dixit). It was the early 80s and while bombs and a dirty war exploded in the Andes, in Lima, the new and ever–growing population of migrants "climbed down" from their precarious homes and filled venues to dance "chicha" music and to celebrate who they saw as their redeemer. Despite being a model messianic figure, Lorenzo Palacios had very humble origins. The son of a music dancer from Huancayo and a singer of huayno music (Andean folk) from Ayacucho, Chacalon was born in Lima in 1950. As a teen, he had his debut on stage as the singer of huayno band "The Indios Quechuas". The main requirement to sing that genre of music was to have a powerful ribcage and young Lorenzo seemed to have the needed lung capacity for "guapeos", thunderous voice blows that the genre required. Chicha music is neither a replica or a copy, despite using Western instruments, such as the electric guitar, bass, drums and organs, and mixing them with cymbals, congas and tropical Guiros. Chicha music has indomestizo elements (like Huayno music) tucked deep in his blood. Listen to the powerful cries of Chacalon and you will hear the heartfelt music of Huancayo; listen to his delicate voice breaks and you will hear the sweet music of Ayacucho. The mix of delicacy and strength and rural and cosmopolitan elements, is part of the secret of seduction that chicha music has had over the masses. Aside from use of electric instruments, rock music has influenced chicha music in other ways. Chacalón’s band was called New Cream as a tribute to the British band Cream. Their use of powerful fuzz tones and wah wah pedals for acid riffs and catchy solos, are the echoes of a rebellious music that wanted to silence the noises of a marginalized and exploitative city atmosphere debased by the most savage capitalism. "I seek a new life in this city / where everything is money and there is evil, " reads "Provinciano", Chacalon’s most famous songs. It’s because lyrics like these that people saw Chacalón as a messianic figure who sang about the promise of a new life. He sang about pain, alcohol and betrayal, but also about solidarity, love and hope. Chacalon sang to the most marginalized part of society, the lumpenproletariat, and not the middle class or the wealthy. Lorenzo Palacios did not see differences between those who complied with the law or those who transgressed it, because in marginality, survival is the only rule and the boundaries between good and evil become very subtle. "Eat first, then morals, " said Chacalon.- Format
- DoLP
- Release-Datum
- 22.03.2019
- EAN
- EAN 4040824087111
- 01. She does those things to me
02. Don’t need your love
03. She’s lost
04. Why should I?
05. Slave to her lies
06. Sick and Tired
07. Cut me down
08. Make it mine
09. Movin’ on
10. Can’t stand this place
11. Always the same
12. Let me in
13. It’s not my world
14. Distemper
15. I’m free (For Billy)AR-KAICS, THE
The Ar-Kives Vol.1 LP
[engl] "What can be said or done about 2020? Here at Bachelor Records we're sticking to what we know and diggin' in, while making every effort to stop and smell the roses, play more records, and take a moment for hindsight – like the year's numeric value suggests – with this trip down memory lane, on The Ar-Kaics' Ar-Kives: Volume 1 LP. Sidelined from touring (they were scheduled for another European endeavor) and recording their third full length because of a worldwide pandemic you might have heard of, The Ar-Kaics are staying home and finally getting around to doing the laundry. It's all here, and fresh as a summer daisy; all of the out-of-print, pre-Wick Records 45s, an early demo standout, and an inexplicably unreleased song from their self-titled album sessions are all on offer. Remastered loud for maximum rock'n'roll, but unlike the late and great rag of the same name, these songs are here to stay, in print! For those not yet indoctrinated, this fine selection of songs brings listeners up to speed on The Ar-Kaics' off-brand of spot-on 60s garage punk originals, something they've been channeling back from the grave and making their own for the better part of the last decade. Now, after no less than ten releases, it's high time to rollout a compilation album of the band’s singles, so you can enjoy these prime cuts without having to go to the record player and flip the platter or pull out the next single from the sleeve. In times like these it’s just nice to kick back and listen to these Virginia garage punk unknowns." Elmar / Bachelor Records- Format
- LP
- Release-Datum
- 03.07.2020
- 01. Coffee
02. Boots
03. Lucerito de la Man?ana
04. Juego Chicha
05. Chacruna
06. Sali?
07. Tattoo
08. Asolear
09. Danza de la Lluvia
10. Secreto de la Noche
11. SalvajeJUNGLELYD
s/t
Cumbia ist ein traditionelles lateinamerikanisches Musikgenre, welches ursprünglich aus Kolumbien stammt und sich seitdem auf dem gesamten spanischsprachigen Subkontinent verbreitet hat. Es vereint Elemente indigener südamerikanischer Melodien, afrikanischer Rhythmen und europäischer Kompositionen zur Entwicklung von Harmonien und Progressionen. Um den tristen Tanzflächen der westlichen Hemisphäre neues Leben einzuhauchen, verwenden heutzutage viele junge Künstler Cumbia als Grundidee und verbindendes Glied, um eine elektronische Variante dieses Genres zu entwickeln. Unter diesen befindet sich ebenfalls der dänische DJ Kenneth Rasmussen und seine 2015 gegründete Band JUNGLELYD, welche die klanglichen Sphären moderner südamerikanischer elektronischer Musik erforschen. Digital Cumbia, Tropical Bass, Zouk, Moombathon, moderne Sounds, die auf traditioneller lateinamerikanischer Tanzmusik basieren, hatten Einfluss auf die Kreativität von JUNGLELYD. Die Band kombiniert digitale und analoge Instrumente in ihrer Musik. Das zarte Flötenspiel von Lasse Enøe verleiht der hypnotischen Mischung einen Hauch von Souljazz. Alle Rhythmen sind eine perfekte Mischung aus elektronischen Beats und Live-Percussion, während Gitarren, Bassgitarre, sowie Blasinstrumente eine lebendige melodische Umarmung bilden. Nach zwei EPs im Jahr 2017 wird die Band ihr Debütalbum im Jahr 2020 auf SOUNDS OF SUBTERRANIA veröffentlichen. Das Album beginnt mit einer Hymne an das größte Lebenselixier der Welt - Kaffee. Natürlich eingebettet in eine entspannte Cumbia-Melodie. Die leichten Gitarrenharmonien entwickeln sich, schweben auf raumumschließenden Synthesizerwellen und folgen rhythmischen Mustern, die in euren Bewegungsapparat eindringen und dort fortlaufende Tanzbewegungen verursachen. Etwas komplexer in seiner rhythmischen Struktur, dabei aber immer noch extrem groovig ist „Boots“. Man merkt, die Tanzbewegungen werden heftiger und man ertappt sich dabei, wie man vor den Lautsprechern auf und ab springt. Tropische Inselbilder kommen einem in den Sinn – Kitsch. Nur eben, dass dieser durch die elektronischen Elemente und fantastischen Melodien verhindern wird, und so eben nicht dieses Lied nur ein weiteres, typisches, x-beliebiges lateinamerikanisches Musikstück wird. JUNGLELYD fügen der eindringlichen Musik aus den Anden die psychedelische Idee von Spacerock hinzu. Spuk ist das beste Wort, um den dritten Song „Lucerito de la Manana“ zu beschreiben, in dem die Sängerin Luna Ersahin mit Lead-Vocals und mystischen südamerikanischen Flöten den gewissen Unterschied kreiert, um am Ende mit einem Hauch von psychedelischem Jazz zu schließen. Dub, Psybient, Cumbia schließen sich für die nächsten Tracks zusammen und in opaleszierenden Farben spielen JUNGLELYD ihre meist instrumentale Musik vor ihrem Publikum, das aus psychedelischen Fanatikern, Cumbia-Liebhabern und Liebhabern elektronischer Musik besteht. In diesem futuristischen Exotikstil kann man eine ganz neue spirituelle Welt finden. Der Dschungel, in den er den Hörer mitnimmt, existiert auf riesigen Computerbildschirmen rund um den Hörer. Man kann die Tanzflächen in den heutigen Clubs dampfen und kochen sehen, während tanzhungrige Seelen durch die Nacht schweben. Die Musikalität dieses Kollektivs ist außerordentlich hoch, die Blasinstrumente zeigen eine ungewöhnliche Hingabe und Entschlossenheit für zusätzliche Farbeffekte bei gegensätzlichen elektronischen Klangkreationen. Und die süßen Twang-Gitarren hier und da erinnern an Zeiten, in denen die ideale Welt auch in verträumten Klängen ihren Ausdruck fand. Dieses Album ist ein fortwährender Traum und man kann es sich zueigen machen, wenn du es wagst den von JUNGLELYD geschaffenen digitalen Dschungel zu erkunden. Bleibt noch zu erwa?hnen das JUNGLELYD Debüt ist das perfekte Sommeralbum.- Format
- LP
- Release-Datum
- 01.05.2020
- EAN
- EAN 4260016921959
- 01. Wohnrakete
02. Schicksalsbeule
03. Aschekuchen
04. Kranke Bunker
05. Was Wagen
06. Brigaden
07. 6/8
08. Brems Ab Das Karussell
09. Der Spiegel
10. Satellitenhirten
11. Bezahlt
12. Liebesbombenkrater
13. Schwesternmilch
14. ZackKOMMANDO SONNE-NMILCH
You pay i fuck
Das brandneue Album "You Pay I Fuck" ist bereits das 6. Album der Arche Sonnenmilch, das unter dem Kommando des Hamburger Godfathers of Punkrock Jens Rachut gesteuert wird. Stilistisch niemals festgelegt, hat keine andere Rachutband eine solche Beständigkeit erreicht. Dadurch blieb das Hamburger Quartett überraschend wandlungsfähig wie ein Chamäleon. 2013 und damit gut drei Jahre nach dem Vorgänger "Pfingsten" führt die Reise ohne Verschnaufpausen in schiefergraue und sturmaufgewühlte Punkrockgewässer. Das gab es in dieser Direktheit zuletzt auf der "Jamaica", bei OMA HANS und DACKELBLUT zu hören. Unerreichbar für seine Epigonen dominieren 14 Songs lang die von Andreas Ness genial ausgeklügelten und wipersgeschwängerten Gitarrenparts. Wie ein nicht bestellter Wolkenbruch schreit Jens Rachut sich die Seele aus dem Leib. Ronnie Henseler webt am Bass den Teppich und Florian Brandel hält mit dem Schlagzeug die Herde im Takt. Damit wird eine lupenreine Punkrockscheiblette mit Tinitus zum Nachtisch serviert. Den Feinschliff geben die obligatorischen Frauenchöre. Das Cover der Vinyledition kommt als 4-farbige edle 350 Gramm Deluxeverpackung. Die Texte sind auf einem 4-farbig bedruckten LP-Einleger zu finden und dazu gibt es einen MP3-Downloadcode.- Format
- LP [incl.DC]
- Release-Datum
- 10.05.2013
- EAN
- EAN 4250137203812
- Format
- CD
- Release-Datum
- 10.05.2013
- EAN
- EAN 4250137203829
- 01. Second hand suit
02. Old elvis
03. Sail boots
04. Dead industrial atmosphere
05. I cant help..
06. Ship songFRANKIE STUBBS
s/t
Sechs Songs, vom Leatherface Frontmann, die in dieser Form noch mehr an Tom Waits erinnern und Stubbs rauhe Stimme wunderbar zur Geltung bringen.- Format
- 10''
- Release-Datum
- ---
- Format
- 10''
- Release-Datum
- 18.05.2020
- EAN
- EAN 4260016920099
- 01. Sef-Afrikia
02. Tel Kal Tidit
03. Tamiditin Aicha
04. La Luma
05. Marhaba
06. La La La
07. I Fitalan
08. Tamiditin Janette
09. Lubia TauraBIBI AHMED
Adghah
Bibi Ahmed, Kopf und Bandleader von Group Inerane, stammt aus Agadez (Niger), eine der unbändigsten, unbeständigsten und gefährlichsten Gegenden dieser Erde. Früh wurde Bibi mit der Unterdrückung und Ausgrenzung der Tuareg durch die nationalen Regierungen von Mali und Niger konfrontiert. Ebenso früh erwachte seine Liebe zur Musik. Als Kind brachte sich Bibi Ahmed das Gitarre spielen selbst bei, bevor er seine Ausbildung von dem großen Meister und Vater des Tuareg-Blues, Abdallah Ag Oumbadougou, erhielt. Geprägt durch die Erlebnisse in den lybischen Flüchlingscamps während des Tuareg Aufstandes, verlieh Bibi Ahmed, während viele andere Künstler das Land in Richtung Amerika und Europa verließen, mit seiner Band Group Inerane der Rebellion eine eigene, musikalische Stimme und öffnete gleichzeitig die reiche Tradition der Tamachek-Gitarrensänge einer neue Generation Zuhörern. In Zusammenarbeit mit Sounds of Subterrania und den Lotte Lindenberg Studio entstand Februar 2019 sein erstes Soloalbum, bei welchem er alle Instrumente selbst einspielte. Diese Reduktion eröffnen einen völlig neuen Blick auf diesen sehr spezielle Mix aus Tuareg Blues, elektrifizierte Tamachek Folk und Psychedelic Sahara-Rock. Man spürt förmlich das Flirren der Hitze und begibt man sich auf den Pfad des Hörens , verschwimmen die Unterschiede zwischen spirituellen Trance und hypnotischem Psychedelic-Blues.- Format
- LP
- Release-Datum
- 30.08.2019
- EAN
- EAN 4260016921935
- Format
- CD
- Release-Datum
- 30.08.2019
- EAN
- EAN 4260016921942
- 01. Gilda And Gunshots
02. Jeunes Filles Impudiques
03. An Intimate Relationship
04. Jewel Thieves
05. Schoolgirl Hitchhikers
PIERRE RAPH
Jeunes Filles Impudiques
[engl] This long lost Parisian skin flick Jeunes Filles Impudiques (aka Schoolgirl Hitchhikers) marks a particularly vulnerable period in the career of one of the most underrated and misunderstood directors to emerge from the rising smoke of the 1968 Parisian social explosion. From a director with early links with the Paris underground, The Letterists, The surrealists, improv theatre and the free-press comes the reclaimed audio tracks from one of his rarest celluloid moments – but lets not confuse this for high-art. Finders Keepers make no bones, this is Jean Rollin’s maiden voyage into adult entertainment, dIrected under the pseudonym of Miche Gentil with a flimsy plot, questionable acting skills and an awesome little schizophrenic soundtrack. The Brutus Drums percussion workout, the acidic folk pastoral movements, the Cul-De-Sac-esque jazz theme and the UK library sound-alike tile-tune all make up this 5 track veritable banquet of Gallic sleaze and second-class sound providing fans of cult cinema and b-music with an unexpected glimpse into the No-No generation at its most candid. The interests of good taste have ensured that this long-lost movie has been buried for some 40 odd years with a musical score bursting to jump out of the can and down your tone arm which has now been made possible by a recently renovated negative print and new source material. These original Pierre Raph (of Requiem For A Vampire infamy) compositions from the publishing Library of Paris’ Musicale Editions Dellamarre (of Acanthus/Unity fame) come straight from Rollin himself as an introduction to Finders Keepers’ long-running Rollinade series documenting some of the finest musical moments of the director’s career as an avant-gardener, counter-culture vulture and Gallic vamp-tramp all housed in their original hand-painted promotional artwork.- Format
- 7''
- Release-Datum
- 09.09.2019
- 01. Dallas
02. Vampir
03. Sei lieb
04. Triebtäter
05. Normal
06. Sonntag
07. Keine Krise mich schocken
08. Mabel
09. Meerschweinchen
10. Randale und Bier
11. In the Mood
12. Vampir (single Version)
13. Meerschweinchen (single Version)
14. Das quietschende Bett
15. Sechzehn
16. Sexueller Notstand
17. Plastikwelt
18. S-Bahn
19. Ich halt mich raus
20. Idi Otto
21. Zu cool
22. Sexueller Notstand (1. Version)
23. Triebtäter (1. Version)
24. Too coolÖstro 430
Keine Krise kann mich schocken
Die Düsseldorfer Frauen-Punkband Östro 430 wurde Ende 1979 gegründet. Östro 430 spielte erstmals im Mai 1980 auf dem Festival des Punkfanzines SCHMIER in Neuss, wo sie von der Band Fehlfarben entdeckt und als Vorgruppe für deren Deutschland-Tournee engagiert wurden. Auf einem dieser Konzerte war auch Lothar Rieger, der das Schallmauer-Label gründete und im Herbst 1980 drei Songs auf dem Schallmauer-Sampler veröffentlichte. 1981 folgte dann die erste EP Durch dick & dünn mit insgesamt 8 Songs, darunter u.a. ihr wohl bekanntester Titel Sexueller Notstand. Überhaupt waren Sex, überholte Ansichten (besonders gegen Frauen) und Spießigkeit oft vertretene Themen in den Songs von Östro 430. Auffällig war auch die Instrumentierung, die aus Gesang, Bass, Schlagzeug, E-Piano und Saxophon bestand – E-Gitarren hingegen wurden gänzlich vernachlässigt bzw. einfach nicht benötigt. Im Frühjahr 1983 erschien das erste „richtige“ Album „Weiber wie wir“, weitere Veröffentlichungen kamen jedoch nicht mehr zustande. Im Mai 1984 gab Östro 430 noch ein Abschiedskonzert in Düsseldorf und löste sich auf.- Format
- DoLP
- Release-Datum
- 08.05.2020
- 01. Recovery
02. Disposable Future
03. Good Old Days
04. No Grownups
05. Brother
06. On The Nose
07. Bijou
08. Disaster
09. It's a Young Man's Game
10. Always AlreadBOBBY CONN
Recovery
[engl] What's the point of recovery if we were never really healthy to begin with? I started working on this record about four years ago, thinking of the American obsession with self-help, self-care and self-empowerment as a cruel and cheap substitute for helping each other. It's a concept that rewards those that have the money to help themselves, and blames those that don't for not trying hard enough. Then there were some elections. Now there is a narrative of "recovering" our stronger, bolder, racially pure, cultural and economic glory days. And then some of my friends started getting sick, or dying, or committed suicide. So it got real. But don't worry – the record doesn't sound depressing!- Format
- LPcol
- Release-Datum
- 08.05.2020
- Format
- LP
- Release-Datum
- 08.05.2020
- 01. Dig
02. Bad Disease
03. Taste
04. Ostentatious
05. Pea
06. Do It Right Now
07. No Fun On The Beaches
08. IntroSTIFF RICHARDS
Dig
[engl] STIFF RICHARDS are 5 blokes from Melbourne playing tunes "straight from the shed straight to your head...". Those blokes are called Lochie, Mawson, Raf, Gaz and Wolfie and they're just the latest in a growing number of Aussie punk bands to feature on here. If you're a fan of balls out rock n roll then Oz is where you should cast your gaze. Melbourne scuzzy punk rock band who have created a buzz about town with this admittedly EXCELLENT slice of raw rock & roll which doesn't let up for a second over its all-too-brief duration. Totally A-grade Aussie punk rock. There's nothing fancy going on here: just raw, savage rock n' roll that kicks you straight in the teeth and comes back for more. These gentlemen have definitely absorbed the lessons of the Detroit and Aussie rock of yore, and they manage to invigorate that sonic tradition with an energy that's off the charts. You've got guitars firing at full fury, a punishing rhythm section, and a madman howler on lead vocals who probably literally spits fire. "Do It Right Now" may be as blatant of a Stooges homage as you'll ever hear, but it's also one of the best. Play it at max volume, and you will feel indestructible! And while Stiff Richards are especially satisfying in short, fire-hot doses ("Bad Disease", "Ostentatious"), they sound no less thumping in full-on heavy rock mode. "Dig", which delivers monster riffs and transcendent maniacal screaming from deep within Wolfy's loins, opens the album with a proverbial bang. "PEA", with its call to arms of "Power! Energy! Action!", might as well be Stiff Richards' theme song. It's always a cliche to credit a band with capturing a "live" energy in the studio. But if Dig sounded any more live, you would be able to smell the sweat and spilled beer. These guys play every note like they're trying to blow the roof off of the joint. Something tells me they've succeeded on more than one occasion. A ripper. Short, sharp, intense and fun this LP is in heavy rotation- like a moon around jupiter.- Format
- LP
- Release-Datum
- 08.05.2020
- EAN
- EAN 4260016924547
- Format
- LP
- Release-Datum
- 08.05.2020
- EAN
- EAN 4260016924547
- 01. Hey Mr. Dogman
02. Snake Eyes
03. True Love
04. Dungen
05. Classic Evil
06. Exit Castle
07. In White
08. Get In The Trunk
09. Take My Money!
10. People In The Sun
11. In The Garden
12. Warm SkinPOWERPLANT
People In The Sun
[engl] Sometimes I am bored of "new bands", sometimes I think will there ever be a band so exciting to bring me to the point of "I have to release this record asap" and sometimes there is just one answer - YES! One of the best synth punk albums that I've listened to in a while (like a long time). London's lo-fi synth punk, 2nd album and what a ripper! I think this record is eggcellent?! For all the eggpunks out there, we did it again! Haven't been this molested by good music in a while the whole album is killer and need to be played loud so everybody can hear it. The London one-man synth and garagepunk project is launching its first proper full-length release after some of its already very delicious singles and EPs. I have to say that Theo Zhykharyev just topped the recent short players with this album. The record is actually just one thing - one complete highlight. Something between Screamers meets early Numan/Tubeway Army and a health dose of DC hardcore. Awesome stuff! Energetic and slightly insane - it's hard not to love it. I think this will end up being one of the albums you whip out when someone claims no one makes great music anymore.- Format
- LP
- Release-Datum
- 08.05.2020
- EAN
- EAN 4260016924554
- Format
- LP
- Release-Datum
- 04.08.2023