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Contraszt!

  • 01. Hallow Water
    02. Glass On Ice
    03.Rose In Bend
    04. Whip Hand
    05. Dreamer
    06. In Silence
    07. One Step
    08. Cabinet Of Masks
    09. The Fool
    10. Waking Things
    11. Husk
    cover

    ARCTIC FLOWERS

    Straight To The Hunter

    Die vierte Scheibe von Portlands female fronted Postpunk Geschoss. Ein moody Bastard mit hintertückischen Gitarrenriffs, einer pumpenden Rhytmussektion und verführerischen Vocaleinlagen. Ihre Mischung aus Punk, Goth, Deathrock und Anarcho klingt heuer deutlich aufgeräumter als bislang und zeigt die Band definitiv auf der Höhe ihrer Zeit. 11 Tracks ambitious, challenging, and rewarding. FFO PLeasure Leftists, Don´t, Wipers,
    Format
    LP
    Release-Datum
    29.06.2019
     
  • 01. Infinite Void - Face in the Window
    02. Arctic Flowers - The Fool
    cover

    ARCTIC FLOWERS / INFINITE VOID

    Split

    [engl] Melbourne’s post-punk favourites INFINITE VOID have teamed up with Portland, OR’s dark-punk masters ARTIC FLOWERS for a special split 7?.
    Format
    7''
    Release-Datum
    06.07.2016
     
  • 01. Through the Tendons
    02. Insulation of the Silence
    03. Mayn Rue Platz
    04. The Hyde Mansion
    05. The Unconscious Echo
    06. Brittle Bones
    07.The One to the East and West
    cover

    CINDER WELL

    The Unconscious Echo

    [engl] Cinder Well is the project of multi-instrumentalist Amelia Baker. In the early twenty-tens when she lived in Santa Cruz, CA, she played in the dark-folk group the Gembrokers and was a member of Blackbird Raum. Both bands were touring the emerging anarcho folk scene in Europe in 2013 when they met the folks of Lankum. This encounter proved quite influential and after collaborating on an album together Amelia eventually moved to Ireland to study Irish traditional music. By the sound of it alone, a voice, two violins, resonator guitar, its folky instrumentation and traditional feel ‘The Unconscious Echo’ could be described as a ’timeless’ folk record. But the slower pace and drawing out of tones with a shruti box and long stretched string sounds, make it a dark and modern variation on a traditional theme. It is also a record (and this might sound hyperbolic, but just wait for it) that could have only been made after the Holocaust. In the title track Amelia lets us in on what she has come to understand about the passing down of generational trauma. That is what the ‘Unconscious Echo’ is, and what it is echoing with is truly horrific. Amelia describes herself and her music as antifascist, she shares a personal perspective coming from a non-religious Jewish background with a keen understanding of white/cis/privilege. This activist approach is very intrinsic to the kind of musical and political scene she is a part of, like Vradiazei, and Anna Vo and her former Gembrokers’ band mate Burl Wood of Byssus. ‘The Unconscious Echo’ is a beautifully arranged and very deliberate record. There’s parts where you can almost hear the space surrounding the musicians. And there’s big crescendo’s with Amelia’s voice filling the room right after it with the same intent. There’s so much beauty and elegance in her painful storytelling, you feel like it’s not a safe place to go at all, but it’s definitely safer with her. ‘This record is for you if you like your lyrics dark, your folk doomy, your melodies haunting and your musicians outspoken.’
    Format
    LP
    Release-Datum
    12.03.2021
     
  • 01. Crevasse - Addendum
    02. V0nt Out Distance
    03. V0nt
    04. V0NT Brundibar
    cover

    CREVASSE / V0NT

    Split

    Die ungewöhnliche Kombination der zwei Bands dieser Split macht das durchaus Sinn. Obwohl Crevasse als Punkband und V0nt als Elektroact bezeichnet werden könnte, sind Samples, Noise und aggressive Vocals auf beiden Seiten dieser Platte zu hören. V0nt sind ein Trio aus Prag. Ihre Songs bestehen aus schlagkräftigen Post-EBM-Beats, schweren Synthies, Lärmwänden und wütenden verzerrten Vocals. Textlich befassen sie sich mit der dunklen Seite des menschlichen Verhaltens - Angst, Vorverurteilung und Tod. Crevasses Track hingegen ist eine bizarre zwölfminütige Collage aus Lärm, sich wiederholenden Beats und nervenaufreibenden Spannungen. Mit dieser Veröffentlichung entfernt sich die Band von ihren Hardcore-Punk-Wurzeln. Keiner der schnellen, D-Beat-getriebenen Songs ist auf diesem Release zu hören. Stattdessen ist dieser eher atmosphärische und laute Track voller Wiederholungen und Samples (einige davon stammen auch von V0nt).
    Format
    LP
    Release-Datum
    11.02.2019
     
  • 01. Blank Faces
    02. Obsolete
    03. Nothing
    04. The Pain
    cover

    DARK MATTER

    s/t

    Aus dem Umfeld des Ungdomshuset in Kopenhagen kamen schon immer grandiose Bands mit politischen Anspruch und Message. Zuletzt begeisterten ASSASSINATORS mit ihrem eingängigen Punkrock. Dass es sich bei DARK MATTER um ein Folgeprojekt hiervon handelt, hört man direkt nach den ersten Umdrehungen dieser kleinen Platte. Vier Songs. Fantastische Melodien, die direkt ins Herz und in die gestreckte Faust gehen. Toll!
    Format
    7''
    Release-Datum
    20.10.2015
     
  • 01. Doomed from the Start
    02. Barrels
    03. Wuornos
    04. The Mother
    05. People Like Hayley
    06. Until i'm More
    07. In the Toybox
    08. Corrections
    09. I don't remember your face anymore
    10. Hidden from the sun
    cover

    DIPLOID

    Is God Up There ?

    [engl] Melbourne’s Diploid fuse elements of screamo, black metal, noise rock, and powerviolence to create caustic new forms of sonic violence. Their experimental approach sears the psyche with bursts of swirling blackened noise, crackling feedback, and distorted screams. Heavy stuff!
    Format
    LP
    Release-Datum
    31.03.2017
     
  • 01. Never Stop Your Anger
    02. Twist & Turn
    03. Hungry Heart
    04. No Love Left Behind
    05. A Wasting Disease
    06. Fibre
    07. Crucial Times
    08. Heaven is Wasted On The Dead
    cover

    FINISTERRE

    s/t

    Wow! Eine neue FINISTERRE LP. 4 Jahre nach der Split EP mit GERANIÜM und der "Hexis" 12" auf Twisted Chords, kommt nun das selbstbetitelte Album. Und es hat sich einiges in der Zwischenzeit getan: der brutale, D-Beat angetriebene Crustcore ist düsteren Klängen gewichen. Düster-HC mit Post-Punk Versatzstücken und zwischendurch wieder Geschwindigkeitsausbrüche, die die Platte unglaublich abwechslungsreich gestalten. Dazu noch Manuelas wütender Gesang, der Wut, Verzweiflung und Hoffnung verkörpert und politische Themen aufgreift und angreift. Wer Alpinist, Fall Of Efrafa mag, wird sicherlich auch Finisterre kennen
    Format
    LP
    Release-Datum
    21.08.2017
     
  • 01. Happy Few
    02. Rotten Friendship
    03. Imprisoned By Appearances
    04. Interlude
    05. Puppet Parade
    06. Debout Les Damnés De La Terre
    07. Us vs. The World
    08. Fear Is the Enemy
    09. Their Justice
    cover

    GERANIÜM

    Fear Is The Enemy

    GERANIÜM aus Strasbourg/Besancon (Frankreich) feiern dieses Jahr ihr zehnjähriges Bandbestehen und beglücken uns nach zahlreichen Splits endlich mit ihrem zweiten Album. Zwar gab es zuletzt einige Umbesetzungen, ihrem unverwechselbaren Stil sind sie aber auch auf “Fear is the enemy” treu geblieben: So gibt’s auch auf der neuen Platte eine gnadenlose Melange aus düsterem Crust, 90s Screamo und Black Metal. Anstatt stumpf draufloszuknüppeln, wird hier langsam eine leidenschaftliche Soundwand entfaltet, deren ungezügelte Vehemenz einen atemlos zurücklässt. Sucht man nach musikalischen Einflüssen wären hier sicherlich ALPINIST, FINGERPRINT oder MADAME GERMEN zu nennen. Aber wozu? GERANIÜM sind Garant an sich. Wer sich in den letzten Jahren ungefähr in diesem Kontext bewegt hat, der*dem wird die Band aus Frankreich sowieso längst ein Begriff sein.Die Platte kommt in einem wunderschönen Dreifach.Falt.Siebdruckcover.
    Format
    LP
    Release-Datum
    25.11.2018
     
  • 01. Sprit Crusher
    02. Forever is the wind
    03. IHYSM
    04. Your terms
    05. I laugh blood
    06. The calm before the storm
    07. Disacchords
    08. Destination regret
    09. The trashcan ode
    10. Tigers
    11. So right
    12. Lydia
    13. Your pickles taste better than mine
    14. Into the wild
    15. Turning cursive letters into knives
    16. Mt. Ashtray
    17. Vertigos
    18. Fullthrottle
    19. Scentless Apprentice
    cover

    GLASSES

    Compendium

    [engl] There was a time when there was no way around GLASSES. I think everyone who’ve been involved in the European hardcore scene around the year 2010 was totally blown away by their furious fast Hardcore Punk and their excessive live shows. In the short time of four years they recorded two 12” Records and a split 7” with Comadre, which they shared the tour van not only at one occasion. Formed by (ex-)members of Trainwreck, The F.A, Perth Express and The 244GL they brought together the passion for dark and crushing Hardcore with a good sense of metal infused still driving riffing, heavy drumming and powerful vocals. With vocalists Sam moving to the US it became a bit quiet around the band in the last years. During the months of the pandemic they started being creative again, writing and recording new stuff. Contraszt! Records is excited to the bone to release their complete musical output - now remastered and remixed. “Compedium” is a collection of their work between 2008 and 2020 and appears on heavy double 180gr. 12” vinyl with stunning new artwork by Samantha Muljat.
    Format
    DoLP
    Release-Datum
    25.06.2021
     
  • 01. The Black Side
    02. Behind these doors
    03. Like Ghosts
    04. Paper Plane Revelation
    05. Silent Cries
    06. Conspiracy
    07. Morbid Play
    08. Under a Red Night Sky
    09. Don't Look Into My Eyes
    10. The Spectre
    cover

    GLOOM SLEEPER

    A Void

    [engl] "Street Eaters are a truewave/punk band from Berkeley+Oakland, CA that has drawn a range of sonic comparisons to bands from Wipers to Masshysteri, Autoclave to Drive Like Jehu, Huggy Bear to KARP, Sonic Youth’s Bad Moon Rising to Warsaw. After years of relentless international touring on the heels of their well-received album ""Blood::Muscles::Bones"" (released on Nervous Intent in the U.S./Contraszt! in Europe), Megan March and John No returned home to troubled times in their immediate bay area underground punk community/family and the world at large. True to form, the band sought to come to terms with this changed landscape by diving deeply into their own recording studio to create a new record with an expansive new vision. This record, ""The Envoy"", is a concept album based on famed dystopian, gender revolutionary, anti-authoritarian author Ursula K. Le Guin's influential books ""The Dispossessed"" and ""Left Hand of Darkness"". Songs are at the heart of the album and keep its momentum and energy high, atop a shifting musical landscape underpinned by tension, fierce resolve, isolation, and the vastness of mental and physical space. Directly inspired by Le Guin’s radical speculative fiction and analytical lens on the world around us and beyond it, Yes - GLOOM SLEEPER are very late to the post-punk party, but they don't particularly sound like the contemporary and earlier bands of the genre. Nothing from this release sounds dated or trite. GLOOM SLEEPER's style extends from post-punk to new wave, from gothic atmosphere builders to upbeat guitar pop. The band used the recording session to create a textured sonic art that married a breath taking understanding of atmosphere (without loosing its punky edge) with a sense of emotional fury. The music soars where it should and drifts when the listener needs a break from the intensity. The layered, jangly guitar releases liquid notes, the dedicated bass player pumps out rhythms, the fairly powerful drum section bites and the somewhat gothic styled vocals mixed into the songs take everything to a higher level. These guys from Bielefeld, Germany are creating their music based on the sound made popular by British bands like THE SOUND and ECHO & THE BUNNYMEN or THE WIPERS from the other side of the pond. At the same time, the influence of today's THE ESTRANGED or TERRIBLE FEELINGS is obvious. The result is a unique sound that is somehow beyond mere words – A VOID feels entirely cohesive and unified. The inventive arrangements and intricate playing can't take the catchiness out of these 10 songs: Limited colored (semitransparent turquoise) vinyl comes with a heavy printed innersleeve and includes a digital download card. A VOID will leave you re-playing to excess!
    Format
    LP
    Release-Datum
    17.04.2016
     
  • 01. Lifestyle verpflichtet
    02. Kreuzgang
    03. Aua Aua
    04. Woher diese Liebe
    05. Und woher der Hass
    06. Ringwelt
    07. Tonalität
    08. Die Hoffnung
    09. Marktversager
    cover

    INFANT SANCHOS

    s/t

    Drumcomputer und Synthesizer. Stumpfer Bass, Arbeitslosengeschrei, anspruchslose, aber wirksame Tonfolgen. Mentale Hygiene der Generation Mischgetränk. Vom Bodensatz des Kreativmilieus, zwei Renegades, aus Neukölln, aus Langeweile.
    Format
    LP
    Release-Datum
    19.06.2019
     
  • 01. Dark Dreams
    02. Fading Light
    03. Wax Apple
    04. Halping Hand
    05. Face in the Window
    06. The Long Night
    07. Reflection
    08. Even Ground
    09. Ways to Understand
    10. Endless Waves
    11. Immersed
    cover

    INFINITE VOID

    Endless Waves

    Bevor sich Infinite Void Ende 2017 leider auflösten, haben sie noch ein nagelneues 11-Song-Album aufgenommen, was jetzt posthum erscheint. “Endless waves “ist für alle, die auf Wipers, For Against, Sleater Kinney oder Sonic Youth stehen. Ganz großartiger (Post-)Punk aus Melbourne / Australien und es ist jammerschade, dass die Band Geschichte ist. Passt im Plattenregal direkt neben Estranged oder Spectres, ganz groß!
    Format
    LP
    Release-Datum
    09.07.2018
     
  • 01. Add 60 sec to the Bechdel Test
    02. The Beauty of Absenteeism
    03. Time Trap
    04. Hysteria
    cover

    KENNY KENNY OH OH

    s/t

    Die vier Leipzigerinnen mit einer Expat in Berlin (Jetzt Köln) machen seit drei Jahren zusammen Musik und haben in dieser Zeit unz ählige AZ’s, Bauwagenplätze und Kneipenkeller beschallt. Jetzt ist die erste EP da. Irgendwo zwischen Riot Grrrl und Knüppelpunk schrabbeln sie sich souverän durch ihre Zweiminüter, bei denen man die Hook mitschreien oder auch mal über die ein oder andere Textzeile länger nachdenken kann. Schlagzeug, Gitarre und Bass verstehen sich hörbar, es sitzt alles an der richtigen Stelle, es darf gepogt werden.
    Format
    7''
    Release-Datum
    01.10.2013
     
  • 01.Koniec kraju Polska
    02.Kury
    03.Kompromis
    04.Moment
    05.Noruj mysliwego
    06.WCSP
    07.Cebulaki
    08.Ale
    09.Wiecej i wiecej
    10.Dobre rady
    11.The Ode
    cover

    LIMP BLITZKRIEG

    Koniec kraju Polska

    Seit ihrem Debüt 2016 haben sich Limp Blitzkrieg aus Warschau als fester Garant für einschlägigen, politisch direkten Hardcore-Punk erwiesen - mit klarer antifaschistischer und feministischer Message.
    Format
    LP
    Release-Datum
    27.10.2018
     
  • 01. Orang
    02. Interlunar Drips in my Shirt
    03. Let's Keep Talking to Plants
    04. Grooming my Hair with a Snake-Shaped Comb
    05. You're all the Same (Ceremony)
    06. Saigon-Sex-Weather
    07. I Wish My Psychotherapist was an Alien
    08. The Dick-Pic I Never Received
    09. Orang
    cover

    ORANG ORANG

    s/t

    Hinter Orang Orang verstecken sich Mitglieder:innen aus einigen der besten Bands Kassels, Bielefelds und Göttingens. Ursprünglich als Kurzzeitprojekt für einen Auftritt beim Fluff Fest angedacht, jetzt doch aufgenommen und auf knallig oranges Vinyl gepresst. Die neuen Songs liefern einen teils obskuren, noisig-kantigen Hardcore-Punk der bisweilen an die frühen Ceremony oder Trash Talk erinnert. Was sie aber von den genannten abhebt sind die Vocals. Diese strotzen vor Durchgeknalltheit und Coolness, geben dem Ganzen einen düsteren Touch Pop mit. Hat irgendwas von Karen O von den frühen Yeah Yeah Yeahs. Nur eben auf Hardcore.
    Format
    12''
    Release-Datum
    17.08.2018
     
  • 01. Don't Complain
    02. Apologetical Fairytale
    03. Freizeitstress
    04. Ehrensache
    05. Subject and Object
    06. Not a Commodity
    07. Verlierertyp
    08. Servants to the People
    09. Klassenfeind
    cover

    STRAFPLANET

    Freizeitstress

    Strafplanet aus Graz / Österreich liefern deftigen female-fronted Hardcore, der gelegentlich schon an der Schwelle zur Powerviolence steht. Durchtränkt von laut quietschenden Feedbackgitarren und vor Wut triefenden Schreien, heruntergestimmten Bässen und treibenden Drums bilden die 9 Nummern einen exquisiten Rager, der grob in Richtung Punch und No Statik linst
    Format
    LP
    Release-Datum
    15.03.2018
     
  • 01. Syndicate Of Initiative
    02. Left Hand
    03. Witch
    04. To The Ice
    05. Homeostatic
    06. Take What I Don't Need
    07. Means
    08. Sentries
    09. Traitor
    10. Definition
    11. Paralyzed
    12. Davenant (I)
    13.Davenant (II)
    cover

    STREET EATERS

    The Envoy

    [engl] "Street Eaters are a truewave/punk band from Berkeley+Oakland, CA that has drawn a range of sonic comparisons to bands from Wipers to Masshysteri, Autoclave to Drive Like Jehu, Huggy Bear to KARP, Sonic Youth’s Bad Moon Rising to Warsaw. After years of relentless international touring on the heels of their well-received album ""Blood::Muscles::Bones"" (released on Nervous Intent in the U.S./Contraszt! in Europe), Megan March and John No returned home to troubled times in their immediate bay area underground punk community/family and the world at large. True to form, the band sought to come to terms with this changed landscape by diving deeply into their own recording studio to create a new record with an expansive new vision. This record, ""The Envoy"", is a concept album based on famed dystopian, gender revolutionary, anti-authoritarian author Ursula K. Le Guin's influential books ""The Dispossessed"" and ""Left Hand of Darkness"". Songs are at the heart of the album and keep its momentum and energy high, atop a shifting musical landscape underpinned by tension, fierce resolve, isolation, and the vastness of mental and physical space. Directly inspired by Le Guin’s radical speculative fiction and analytical lens on the world around us and beyond it, Street Eaters tackle transformative and transgressive lyrical themes of oppression, resistance, and change explored in the books. The songs are interspersed with instrumental interludes layering field recordings, planetary oscillations, comets, glaciers cracking, sea lions using tonal underwater sonar, a modded karaoke box, and more. However, the band’s core maximized-minimalist aesthetic - saturated and overdriven bass, propulsive yet bombastic drumming, and intense dual vocals - remain front and center. "
    Format
    LP
    Release-Datum
    31.03.2017
     
  • 01. -
    02. the dress mommy gave me
    03. together
    04. blown fuses
    05. Lucille
    06. -
    07. runnin'
    08. the kids can't maintain
    09. those summer nights
    10. -
    11. -
    cover

    TIGER MAGIC

    If nothing works out, at least i do

    Da ist sie endlich, die zweite LP der Leipziger*innen. Gekonnt haben sie ihren Stil weiter entwickelt: 90er Emo/Screamo - etwas sperriger als auf dem Vorgängeralbum aber dafür intensiver. Auch hier bleiben süße Melodien im Ohr und im Kopf, auch hier erzeugt Zweifach-Gesangänsehautstimmung. Alles richtig gemacht, muss mensch da sagen. Die Platte gibt es in rot-transparentem sowie in milchigem Vinyl. Dazu ein originelles Cover und ein schmucker Einleger...
    Format
    LP
    Release-Datum
    03.10.2015
     
  • 01.Trouble
    02.X-Ray Body Map
    03.Softer
    04.Cargo
    05.Sinking In
    06.Ask The Clouds
    07.Stratosphere
    cover

    TULIPS

    Easy Games

    Irgendwo zwischen Melancholie und dem Vergnügen auf der Welt zu sein: das ist der Ort an dem Tulpen wachsen. Sie waren einfach irgendwann da mit ihren fünf steilen Songs. Im November 2018 erschien das erste Demo-Tape der vier Kölner*innen, das - genau wie die namensgebende Blumenzwiebel - langsam unter der Erde herangereift war: im fensterlosen Proberaum eines Kellergeschosses. Ein bisschen wütend und rau klang das damals, jetzt haben Tulips nachgelegt. Ihre neue LP "Easy Games" ist die musikalische Kartographie eines Terrains, das sie selbst als "Wave Punk Dark Synth Pop Whatever" beschreiben. Da sind sphärische Tastenanschläge wie in "Cargo", unablässig vorwärtsdrängende Drums wie im Antiliebeslied "Softer", ein bisschen Geschrammel - und vor allem: diese konfrontierenden Vocals, klar und eindringlich, auf eine fast schon szenische Weise. (...). (Philipp Schindler / Missy Magazine)
    Format
    LP
    Release-Datum
    03.04.2020
     
  • 01. Find A Way
    02. Veil
    03. Rage is not a quiet thing
    04. E.
    05. Blurred
    06. Sorry, not today pt. II
    07. I
    08. With every step
    09. The Company i need
    10. Loomed
    11. Thinking to stay awake
    12. Contrived
    13. Toothless
    14. II
    15. Moving to stay awake
    16. Never catch a break
    cover

    WEAK TIES

    Find A Way

    WEAK TIES sind ein Bielefelder Hardcore-Punk-Grind-Powerhouse aus dem Umfeld des selbstverwalteten & alteingesessenen AJZ. Aktive DIY Punks mit Haltung und einer 2. LP im Gepäck, die in 16 meist kurzen, aber sehr abwechslungsreichen Ausbrüchen zwischen 40 Sekunden und 1,5 Minuten klarmacht, was Phase ist. Herrlich! Wie ein Schlag auf den Kopf. Oder ein Rütteln an den Schultern. Irgendwann letztes Jahr hat Schlagzeuger Stefan mal zwischen Tür und Angel zu mir gemeint, die neuen Weak Ties Songs wären im Vergleich zu den bisherigen irgendwie poppiger und eingängiger, außerdem könne man den Einfluss aller Mitglieder besser wahrnehmen, was sowohl meine Neugier als auch meine Erwartungshaltung angefacht hat. Gleich im Opener-Titeltrack hab ich ein Gefühl dafür bekommen, was Stefan gemeint hat: natürlich ist das keine Popmusik, aber der gewohnte Power Violence-Grind ist das auch nicht, also: nicht immer. Eher sehr gut gemachter Stop-and-Go-Hardcore-Punk. Die Lieder sind gewohnt kurz, wirken aber insgesamt vollständiger als früher. Die eher cleane, prägende Schrammel-Gitarre, die klingt, wie über einen leicht defekten, aber dafür sehr lauten Amp gespielt, fügt sich super in den Gesamtsound ein und die Blastbeats sind tendenziell groovigeren Schlagzeug-Rhythmen gewichen und es fällt mir schwer, nicht auf die frühen CEREMONY oder sogar BLACK FLAG als Referenz zu verweisen: die Grooves sind gleichermaßen clever wie stumpf, effektive Kopfnicker. Tobi Neumann (Düsenjäger)
    Format
    LP
    Release-Datum
    12.03.2021