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    TEAM ROBESPIERRE

    Everythings perfect

    Trotz tiefer Punkwurzeln schaffen es manche Bands trotzdem diesen zu entwachsen und Genreübergreifende Musikeinflüsse auf schwarzes Gold zu bannen. Team Robbespiere machen genau das, sie kommen aus Bands wie Thulsa Doom, Morning Glory und Hipster Bloodbath haben durch die wachsende Plattensammlung neues entdeckt und kombinieren ihre Eindrücke um neues zu schaffen. The Faint trifft dabei auf Deathset und ein Mix aus Punk, Disco und Wave wird zu Gehör gebracht. Meißt im Up-Tempo angesiedelt ist so mancher Tanzdielen-Kracher enthalten! Also ran an die Buletten!
    Format
    LP
    Release-Datum
    10.04.2009
     
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    TEENAGE COOL KIDS

    Foreign lands

    NARSHARDAA veröffentlichen mit Teenage Cool Kids ne mehr als leckere Sommerplatte. Wenn Ihr ansatzweise Bands wie DINOSAUR JR., BUILT TO SPILL, JAWBREAKER und ihre großen Brüder von MENEGUAR mögt, die ja auch auf Narshardaa anfingen, dann werdet Ihr diese Platte lieben. Mal wieder Melodien und Gefühle von cleveren Jungs zu Killersongs verpackt. Die Ohrwürmer bleiben Euch das ganze Jahr über erhalten,he he. Vinyl beinhaltet einen Downloadcoupon für die MP3s.
    Format
    LP [incl.DC]
    Release-Datum
    03.07.2009
     
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    TELEMARK

    Informat

    Das Telemark-Ensemble zeigt sich erweitert, Tastenakrobatik mischt sich ein. Alles anders? Nein. Treibende Post-Punk-Perlen mit einem Quäntchen Noise und einem Schüppchen Rock. Für alle Trend Fans auf alle Fälle empfehlenswert.
    Format
    LP
    Release-Datum
    06.11.2009
     
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    TEN VOLT SHOCK

    6nu113

    neue LP der Noiserocker ausm Schwarzwald
    Format
    LP
    Release-Datum
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    TENEMENT

    Napalm dream

    Zwei Typen aus Appleton, Wisconsin die aus der Not in einem Kaff aufzuwachsen das Beste gemacht haben: Punkrock! Gespielt wird ein Pop-affines Destillat aus Hüsker Dü meets Replacements mit unüberhörbaren Einflüssen von frühen Dinosaur Jr und einer Ecke Descendents. Ohren schon aufgegangen? Zurecht! Denn die Platte macht soweit alles richtig. Eingängige Melodien bei denen man einfach mitwippen muss, Refrains bei denen man sich ständig beim mitsummen ertappt und ein Gefühl von Leichtigkeit und Freude. Frisch, fromm, frei - wir sind dabei! Inklussive Poster und Inlay!
    Format
    LPcol
    Release-Datum
    29.05.2012
     
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    THE 1985

    Simmons

    Das Elektrodrumset gibt der Single ihren Namen und damit auch den musikalischen Weg vor. No Wave, Modern Noise, fucked up Punkrock mit sägenden Gitarren und dazu ein schreiender Monorchid-Sänger.
    Format
    7''
    Release-Datum
    08.03.2011
     
  • 01. The Big One
    02. Make It Big
    03. Big Money
    04. Secret De Femme
    05. Hand It Over
    06. On Sight
    07. Aquaworld
    08. What Friends?
    cover

    THE WORLD

    nights

    [engl] Long before Trump was president, he was a real estate tycoon. The Reagan years were good to him. His locks of hair floating through Manhattan skyscrapers: Power, money, women…World markets opened up and the greedy would get even more voracious. The World is the soundtrack to this golden era of success. The whole World or nothing. The motto here is: More (« Big Money » and « Make It Big »). But sometimes you need to soften that iron fist and talk about love (« The Big One » and « Secrets de Femme ») or taking over the family business (« Hand It Over »), expanding (« On Sight ») sharing (« What Friends? »). And of course leisure («Aquaworld »). The business world had their own newspapers and channels and now they have their music: electric and synthetic textures, sharp perfect primes, very ambitious money making melodies that work better, faster, stronger. Continuously raising the bar when all the others fail. After their self titled debut album released in 2015, « Nights » is a sleepless album, briefcase in hand, living on the edge where one can win or lose everything in a split second. The World is too big for music, their influences are more easily found in movies, whether it’s the cynics Oliver Stone or DePalma, the candid John Hughes and John Landis or the eccentrics John Carpenter and Cronenberg. The World is a strange feeling, a powerful and naive enthusiasm overtaking everything even the future of mankind. Going down with style.
    Format
    LP
    Release-Datum
    16.10.2018
    EAN
    EAN 3521381550481
    Format
    CD
    Release-Datum
    26.04.2019
    EAN
    EAN 3521383450475
     
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    THREE SECOND KISS

    Long Distance

    Das 1993 in Bologna gegründete Trio THREE SECOND KISS besticht mit seiner souveränen Stop & Go-Dramaturgie, die Tempo, abstrakte Melodien und Gitarrennoise brillant verbindet und irgendwo zwischen JESUS LIZARD, SHELLAC und JUNE OF 44 liegt.
    Format
    CD
    Release-Datum
    25.01.2011
     
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    TIME SPENT DRIVING

    Walls beetween us

    Format
    10''
    Release-Datum
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    TINY GHOSTS

    ...everytime we write a lovesong

    Die ersten 2-3 Durchläufe lie?en mir die Kinnlade schon gewaltig ins Bodenlose fallen, ist man doch einen solchen Sound in der Qualität aus heimischen Gefilden alles andere als gewohnt. Gro?artiger PostPunk mit einer herrlichen GitarrenIndieRock Kante und jeder Menge Hitpotential...da schlägt das Herz am rechten Fleck. Leicht rauer, rauchiger Gesang trifft auf breitflächigen Gitarrensound mit Mut zur Melodie. Keine Frage das einem sofort Namen wie Hüsker Dü, Guided By Voices oder auch Wipers in den Kopf schie?en. Sicherlich wird hier das Rad nicht zum zweiten mal erfunden, aber wer schafft das heute schon noch? Sicherlich ist das Album eine kleine Huldigung an einen Teil der musikalischen ?berzeugungstäter die uns alle über die letzten 10, 15...Jahre begleitet haben, aber was spricht dagegen wenn es so gut gemacht ist. Mit der Tonmeisterei in Oldenburg, sicherlich schon ein Begriff in der heimischen Szene der für Qualität steht, wurde auch ein Studio gefunden das den Sound hätte nicht besser umsetzen können. Insgesamt ein Album wie ein guter Freund dem man schon ewig zu kennen glaubt.
    Format
    LP
    Release-Datum
    14.05.2008
     
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    TINY GHOSTS

    Another poison wine

    Schon ein Blick in das Cover zum 2007er Release "Everytime We Write A Lovesong" beweist: Hier herrscht die Liebe zum Detail. Und diese Liebe wird auch auf "Another Poison Wine" wieder mehr als deutlich. Eine Liebe zur Musik von den Wipers. Eine Liebe zu den Tönen von Hüsker Dü - um nur zwei maßgebliche Einflüsse zu nennen. Dennoch haben die Tiny Ghosts in diesem großen Postpunkkosmos ihre eigene Nische gefunden. Das nicht zuletzt wegen der markanten Stimme, die sich irgendwo zwischen Eddie Vedder und Bob Mould bewegt. Und selbst wenn sie sich “winzige Geister³ nennen, so sind es doch Mitt- bzw. Enddreißiger, die hier auch ihre Vorliebe für Spät-80er-Indierock ausleben. Und als solche bringen sie das kleine Säckchen Lebenserfahrung mit, dass nötig ist, um Musik und Text zu einer bemerkenswerten Mischung werden zu lassen, die auch etwas zu erzählen hat. Der Weg zur neuen Platte war nicht immer einfach. Da gab es etliche Besetzungswechsel und Namensänderungen, die eine Entwicklung der Band schwierig machten. Doch seit vergangenem Jahr kann man den Zustand des Bandgerüsts der Herren allerdings als stabil bezeichnen. Und so ist es nur folgerichtig, dass "Another Poison Wine" im März in die Läden kommt. Aufgenommen wurden die neun Stücke in der Tonmeisterei zu Oldenburg - ein Ort, der mittlerweile zu einer festen Adresse für Bands aus Punk, HC und Post-Was- auch-immer geworden ist. Und genau in dieser Ecke haben auch Tiny Ghosts einen Platz gefunden: Nicht Punk, nicht Hardcore, nicht PostRock, und trotzdem muss man auf nichts davon verzichten.
    Format
    LP
    Release-Datum
    20.04.2010
    EAN
    EAN 4260016929740
    Format
    CD
    Release-Datum
    20.04.2010
    EAN
    EAN 4260016929757
     
  • 01. Dareka No Entertainer
    02. Mach Song
    03. Hashire, Bokujyo O
    04. Yubi De Kiss Shiyo
    05. True! True! True!
    06. Caramel
    07. 30 No Beat
    08. 16 No Beat
    09. F.L.O.
    10. Ie Ie Ie
    11. Tenohira
    12. J-Pop Te Sutekine
    cover

    TOKYO KARAN KORON

    Go Nin No Entertainers

    [engl] TOKYO KARANKORON could be the best band coming out of Japan right now. To be quite honest, their blend of pop, rock, new wave, prog and everything in between is driving us crazy.
    Format
    LP
    Release-Datum
    01.02.2015
     
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    TORMENTA

    La Ligne Apre

    [engl] Formed in 2006 TORMENTA is currently the meeting between Vincent Beysselance (drums, cello) and Jeff Grimal (guitar) who had in the past and present major and decisive musical experiences (Cheval de frise, Elusiv, Let Jesus Bleed). The first album, with 7 tracks, ‘La ligne âpre’, is to be released in February 2011 on Africantape. Recorded and mixed by Tormenta with the valuable help of Mathieu Pascal (Gorod, Bud Records) and the participation of Esteban Rodière. Mastering by Globe Audio. This recording is the result of a two-year work, born from a passion for dark and oppressive atmospheres. ‘La ligne âpre’ is based on a project that retains the vitality and gravity of metal music but tends to belong to no definite musical style. Careful consideration of the structure led to numerous productions that we had to put together to create tension, avoid weariness or to do away with evidence. The work on rhythmic or melodic superpositions or convergences has sometimes created involuntary hypnotic effects. However our desire to preserve the coherence, the link and harmony between the different elements has allowed us to avoid the trap of technical coldness. The lyricism is clearly defined. There are random and arbitrary elements in this recording which have led us to proceed by trial and error and this has led to the development of a totally new style. In the end, the 7 tracks of ‘La ligne âpre’ waver between avant-garde music and more conventional references. The recording technique must remain secret.
    Format
    CD
    Release-Datum
    25.01.2011
     
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    TULLYCRAFT

    Disenchanted hearts unite

    Gro?artig verschrobener Pop, irgendwo zwischen den frühen Go-Betweens, TV Personalities und Beat Happening. Dieses ihr mittlerweile viertes Album läst mich die ganze Zeit wie ein Honig-Kuchen-Pferd grinsen und meinen Körper Glücks-Hormone ausschütten, und das schaffen mittlerweile wahrlich wenige Scheiben.
    Format
    LP
    Release-Datum
    24.10.2007
     
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    TV ON THE RADIO

    Dear Science

    Format
    LP
    Release-Datum
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  • 01. Let Go
    02. Bullseye
    03. Rollercoast The Holocaust
    04. Dying To Live
    05. Landmine
    06. How To Fall In Love
    07. The Race
    08. Smile
    09. Vice
    10. This Might Be The Last Time You'll Ever Hear From Me
    cover

    TWIN PRICKS

    This Might Be The Last Time You'll Ever Hear From Me

    [engl] For those about to rock, the Metz-based quartet TWIN PRICKS (featuring former DEAD FOR A MINUTE and HYACINTH members) unleashes an indie rock bomb as well as a love declaration to the music made in Washington DC during the 80’s and 90’s. ?Stick together. Like glue. They met in high school, when they were young pricks. Eventhough they’re older now, they still are. Pricks. That’s what define them. Two talented wankers not giving a shit about what people think of them or their music. That’s what it ever was, that’s what it’ll always be. Their personal take on pop and indie music doesn’t need to be branded. It is as DC-esque (ie RITES OF SPRING meets RETISONIC) as it is midwestern emoish (the Caulfield scene with a GET UP KIDS twist). And it feels like they’re ready to push the boundaries of their very own defined universe, now expanding and exploring new territories, going from a wild afro beat to an icy r’n’b melody, all at the same time.
    Format
    LP
    Release-Datum
    21.11.2013
     
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    Uhlmann, Thees

    Thees Uhlmann

    [engl] Special Recordstore Day 2015 Release with a Lego-Version of the Cover. Comes with Poster and Downloadcode.
    Format
    LP
    Release-Datum
    01.01.2015
     
  • 01. pigs & their farms
    02. mushrooms & broccolli
    03. castle of air
    04. go again
    05. sweeter than sugar
    06. take me higher
    07. magic carpet
    08. break the silence
    09. still out there
    10. after the rain comes the sun
    11. pigs & their farms (archive remix)
    cover

    UNISEX

    White days

    Mehr Indie als Powerpop hat dieser 5er aus Schweden gehört, der einigen von euch mit seinem Opener ''Pigs & their Farms'' bekannt sein dürfte. Flog er doch durch britische Chartsgefilde.
    Format
    LP
    Release-Datum
    06.03.2006
     
  • 01. Ivory Tower Guard
    02. Aurora
    03. Ayran Gifbek Mersi
    04. Full Trance Effect
    05. Untitled Luv
    cover

    URBAN HOMES

    Centres

    Ist Köln das deutsche New York? Parallel zur coolen neuen Pttrns-Scheibe hier ein weiteres feines Release aus dem Rheinischen. Die Musiker waren vorher bei Yage, Pttrns und Airpeople und haben entsprechend ihre Wurzeln im (Post-)Hardcore und -Punk. Die 5 Song-Ep markiert einen Bruch, ist ein prima Neubeginn, der die Vorlieben für auch elektronische Musikstile entsprechend aufgreift. Eine Mischung aus clappigen Beats aus der Dose und live-Drumming, strukturienden Bässen, sich überlagernden Synthielines, einer in der Zeitlosigkeit rührenden Gitarre und aus dem Off kommendem hohem Gesang, der aber eher zurückaltend eingesetzt wird. Supersystem, The Rapture oder Radio 4 heissen die referenzbands, allerdings gründeln Urban Homes nicht nur gerne beim Disco-Punk, sondern auch gerne im Krautrock und kombinieren ihn mit fein federndem live gespieltem House- und Balearic-Sound in dem 11-minütigen Space-Rave von "Untitled Luv"
    Format
    LP [incl.DC]
    Release-Datum
    15.03.2013
    Format
    CD
    Release-Datum
    15.03.2013
     
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    V/A

    Familienangelegenheiten vol.2

    Format
    CD
    Release-Datum
    ---
     
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    V/A

    IVG - FRANCE FUTUR ANTERIEUR 1975-85

    Französische Synthie wave/punk Compilation von '79- 85.
    Format
    LP
    Release-Datum
    19.03.2008
    Format
    CD
    Release-Datum
    06.01.2010
     
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    V/A

    Red.Canfestival.06

    Format
    7''
    Release-Datum
    29.11.2007
     
  • cover

    V/A

    Schallbladd

    Wahnsinn! Endlich am Start! Mit wunderschönem Beigleitheft! Die Songs auf diese Schallplatte sind ein umwerfendes Beispiel für das, was ein Punk-Papst einmal als „fetzige schwäbische Moralschocker“ feierte und ein Pop-Papst als „neo-pietistische Protestlieder“ verhöhnte. Wer hat nun Recht? Eins jedenfalls ist klar: Die gut zwei Dutzend Leute, die an „Schallbladd“ beteiligt waren, wissen, was geht und was nicht. Griffig und spekulativ zugleich präsentieren sie uns einen bisher kaum bekannten Diskurs, der über Generationen hinweg gehegt und gepflegt wurde. Ob als krasser Schwank, ulkige Spuk- und Spaßgeschichte, erschütterndes Märchen oder befreiender Popsong – schwäbische Popkultur hat es immer schon verstanden, virtuos zwischen den Polen ‚gemütlich‘ und ‚ungemütlich‘ zu changieren. So auch hier! Fast 30 Jahre nach der semi-legendären Postpunk-Kompilation „Schwabesäkel International“ (1983) dokumentiert „Schallbladd“ heute den Status Quo. Und was für geniale Schnapsideen wahr geworden sind! Jeder Tic ein Treffer! Man sieht Masken wandern und hört fremde Zungen singen. Entsprechend dem Motto ‚Lokal lieben, global klingen‘ liefert „Schallbladd“ den Beweis, dass Folklore keine Falle sein muss. Wenn es mal hakt, helfen spektakuläre Sparwitze weiter. Das alles ist vor allem musikalisch eine Wonne. Twee Pop, Neue Musik, Yachtrock, Bossa Nova, Disco, Avantjazz oder Psychobeat – alles ist im Überfluss vorhanden. Der Imperativ ist ganz schlicht: „Embrace!“, „Enjoy!“, „Nastracka Now!“ Das geht jetzt durchaus auch an die Adresse der Hineingeschmeckten und anderer Novizen. „Schallbladd“ sollte für lange Zeit unser aller schönstes Plaisir sein. Aram Lintzel, Berlin/Stuttgart, Herbst 2009 “Brudal schdargg, auf dera schallbladd do send subbrbends druff, geiler heavysound, ond aber au ebbas fier d weiber hods au drbei. Onds beschde isch: mer verschdåhd au amåle ebbas von deam was se sengadd.“ Georg Haas, (Haasenstall), Blaustein, Herbst 2009 I wedd grad drzuanåschdragga Gerlinde Scheiffele, Oberdrackenstein, Herbst 2009 Aus Kender werrad Leit Carl Benz, Zähringen, Frühjahr 1848
    Format
    LP 180gr
    Release-Datum
    30.11.2011
     
  • 01. Dit + Uta - Science Fiction Park BRD
    02. Z.S.K.A. - La Surete Nr 3
    03. Neros tanzende Elektropäpste - Der singende Lenorhaushalt
    04. Kleines Schwingvergnügen - 10 Jahre Frauenbewegung
    05. Das Glück- Die Bombe
    06. Andy Giorbino - Stadt der Kinder
    07. Plastiktanz - Chord Invasions
    08. CHBB - Ima Iki Mashoo
    09. Eisenhauer - Insekten
    10. Holger Hiller - Ja Nein
    11. Wat?Sanitär! - Except Me And My Monkey
    12. Cinéma Vérité - Starres Weiß
    13. Cinéma Vérité - Die Zone
    14. Lustige Mutanten - Missgeburten
    15. Pyrolator - Vati es brennt
    16. x2 - Das Bild
    17. Twist Noir - Enemies
    18. Grüne Rosen - Jungle
    19. Pierre Godot - Petra im spanischen Garten
    20. Anadolu Bayramlari - Titremek ve Terlemek
    21. Co-Mix - Revol Rules OK
    22. DIT - Abbelstiel
    23. Plastiktanz - Pelikan
    24. Grüne Rosen - Do You Feel The Love Inside Me?
    25. Frank Schröder - Ohne Titel (1983-18)
    cover

    V/A

    Science Fiction Park Bundesrepublik

    [engl] In the summer of 1982, in a cottage in the Bavarian forest a thirteen-year-old boy sits with his brother on the sofa and stares at the television. What he sees will transform his life. In rapid, revue-like sequences, young costumed people jump around in front of a painted background. They serenade tulips that are sparingly lit, twist and stretch under rubber sheets and with eyes taped over, iron on empty boards. Sometimes they just stand there, staring brazenly or absently into the camera, cryptic texts intoning through stiff mouths. The entire spectacle might be a direct transmission from Mars. The music accompanying all this is so radically new that the terminology to describe it doesn’t exist yet. Most of all, it is unexpectedly bizarre, minimalistic and electronic. The astonishing performance is garnished by four amateurish dancers obviously assigned to the musicians by a decree of the TV broadcaster. Nothing fits together, yet the combination is pure genius. The demeanor of the group is so shockingly modern and uncompromising that the boy in front of the television has to repeatedly pinch himself to prove he isn’t dreaming. This is the music he has waited years for. This is his music, and it sets off a catalytic spark in him. His little brother is drafted to write down the names of the bands Palais Schaumburg, Der Plan, Deutsch- Amerikanische Freundschaft, Lorenz Lorenz, Der Körper und die Seele (The Body And The Soul)... One can imagine the creative spelling that made it on to the list. Back home in Hamburg, as if possessed, the boy begins to experiment with a synthesiser, home organ, and voice and tape recorder. He is not the only one to begin explorations in this direction. The entire Federal Republic of Germany is just at the boiling point. A new form of home music is coming into existence. It has nothing to do with violin playing children, scratchy sweaters and well- combed relatives listening on the sofa, but rather combines the fears and dark abyss of industrial society. Remarkably it is the same industry that made the tools available to the raging youths: cheap Casio keyboards, synthesisers, drum computers and four track tape recorders. Suddenly anyone can acquire his own means of production to use in protest against the industrial forces. In Germany especially, that neurotic country whose dark Nazi past and subsequent East/West division filled its closet with skeletons, the electro-industry’s advance falls on fertile ground. The four-track tape studio becomes the medium of the collective unconscious; becomes the embrasure, the lighting rod and the magnetic witness to the fears of an imminent nuclear war. On top of that most of the recordings are born without strategy or intention of commercial exploitation. They are eruptions out of the crater of a society that had reached a deadlock during the so-called German Autumn with its failed RAF movement. Everyone was waiting... But for what? For the end of the world, approaching via an insane arms race? A new youth movement? A new kind of ice cream? In their freshly established home studios the protagonists practice the new underground music, the “undirected aggression of liberated sounds,” as Frank Apunkt Schneider expressed in his book Als die Welt noch unterging (As The World Was Still Ending). Everything that isn’t nailed or riveted down is used as an instrument: baking trays, cartons, room lamps, toys, wooden flutes, whistles, cans, trays, record players, televisions, a doorbell, a telephone. Out of the living rooms of the nation drones an obsession with noise, sparing not even the children. And what became of that thirteen-year-old boy who sat in front of the television back then? He hasn’t had a television for the last twenty-five years and is just now writing these lines. His enthusiasm for the cassette scene has remained to this day. And while collecting the pieces for this compilation he had to keep pinching himself in the arm.
    Format
    DoLP
    Release-Datum
    03.11.2014
    EAN
    EAN 5060099505409