Katalog

Neuheiten

  • 01. Hoodoo Hop
    02. Time is Ticking
    03. Come Inside
    04. Nobody but You
    05. T-C-H-A-U
    06. Strawberry Boy
    07. Voodoo Doll
    08. All About You
    09. The Way you walk
    10.TheTeens are Square
    11. Boom! Dynamite!
    12.Fool Fool Fool

    COURETTES, THE

    We are the Courettes

    „Here are the Courettes“ - das erste Lebenszeichen Von The Courettes schlug 2014 ein wie eine Bombe. Die erste Auflage war innerhalb eines Monats ausverkauft und musste bisher dreimal nachgepresst werden. Ihre Musik führte das brasilianisch-dänische Duo durch ganz Europa. Einladungen auf allen wichtigen Sixtiespunk Festivals folgten. Die zahlreichen Shows beweisen das naheliegende - die beiden sind für die Bühne geschaffen. Erinnert sei hier stellvertretend an ihre legendäre, höchst laute und illegale Balkonshow auf dem Reeperbahnfestival (mit nachfolgender Straßensperrung durch die Polizei) oder ihr Auftritt keine 24 Stunden nach der Geburt ihres Sohnes Lennon. Man kann es einfach nicht bestreiten The Courettes sind eine geborene Liveband. Und umso schöner, dass sie sich für ihr zweites Album "We are the Courettes“ Zeit genommen haben. Zusammen mit Produzent Kim Kix (einigen sicherlich bekannt durch seine Band Powersolo) haben sie eine dermaßen Knallerscheibe in die Runde geworfen, dass einem nichts anderes übrig bleibt, als seine Chelsea Boots aus dem Schrank zu kramen und stilecht das Tanzbein zu schwingen. The Courettes haben ihr musikalische Spektrum mit etwas sechziger Jahre Girl Pop und Soul verfeinert, ohne dabei den ihnen typischen dreckigen Fuzzsound zu verleugnen. Und so watet "We are the Courettes“ dermaßen tief im Sixties Sound, dass es sich selbst die brasilianische Horrorfilm-Legende Coffin Joe nicht nehmen ließ, ein paar Zaubersprüche in dieses Album einfließen zu lassen. PS: Und weil dem nicht genug ist, wird es am 17.3. vorab mit „Voodoo Doll“, der ersten Single vom Album, eine echte Sensation, vielmehr Revolution geben. Mehr dazu später, haltet also die Augen offen.
    Format
    LP
    Release-Datum
    30.03.2018
    EAN
    EAN 4260016921676
    Format
    CD Digipack
    Release-Datum
    30.03.2018
    EAN
    EAN 4260016921683
     
  • 01. Matanbaye
    02. Gbemegiwo
    03. Womba
    04. Danmalio
    05. Babanato
    06. Dabina Meka
    07. Tou Tou
    08. Fela Tribute
    09. Dunia

    AFRICAN CONNECTION

    Queens & Kings

    “The music of Africa is big sound: it's the sound of a community” Fela Kuti Es gibt Dinge, um die kommt man nicht herum, wenn man sich ernsthaft mit Musik auseinandersetzen möchte. Das eine ist Jazz und das andere der Einfluss Afrikas auf den gesamten Kosmos populärer Kultur. Fela Kuti sagte einst: "99.9% of the information you get about Africa is wrong" und ich kann nicht verhehlen, dass ich keinerlei konkrete Vorstellungen über die Menschen, welche auf diesem Kontinent leben, habe. Ich sehe Bilder im Fernsehen, welche ich nicht einordnen kann. Diese Bilder sind fast immer geprägt, von Krieg, Krankheit, Hunger und Tod. Diese Bilder sind fast immer so angelegt, dass sich unsere „westliche“ Wahrnehmung über diese Menschen erhebt. Und dann höre ich den Sound Afrikas und dieser ist so reichhaltig und fröhlich, dass er wahrlich mit diesen Bildern kollidiert und sie ad absurdum führt. Den Mitgliedern der dänischen Band Junglelyd haben diese Bilder ebenfalls nicht gereicht und so beschlossen sie, 2016, mit dem ghanaischen Musiker Atongo Zumba in deren Heimatland auf Tour zu gehen. Die Chemie, die sich nach einem Monat auf der Straße zwischen der Gruppe entwickelte, war so stark, dass daraus ein neues Projekt, eine neue Zusammenarbeit entstand. Dieser gab man den Namen African Connection und um diese auszubauen beschloss man den Aufenthalt zu verlängern und gemeinsam zu musizieren. Royal Drum Master Okyerema Asante stellte der neu gegründeten Band Räume und Aufnahmefläche zur Verfügung, um gemeinsam zu proben, voneinander zu lernen und aufzunehmen. Es folgten gemeinsame Konzerte und Aufnahmen in Dänemark, bei dem auch große Teile des Album „Queens and Kings“ entstanden. African Connection, deren Mitglieder aus drei verschiedenen Kontinenten stammen, sind vereint in ihrer Idee von Musik und verbinden ihre Erfahrungen, um etwas Neues zu schaffen. Diese Form des gleichberechtigten Umgangs miteinander und Kooperation hat nicht nur ein phantastisches Album hervorgebracht, es zeigt auch, dass Kunst in der Lage ist Grenzen zu überwinden und diese verschwinden zu lassen. Und das dieses wichtig ist, zeigen die politischen Entwicklungen der letzten Jahre. / Gregor Samsa African Connection wurden 2016 von Musikern aus Ghana, Amerika und Dänemark gegründet. Wie sollte es auch anders sein, ist ihr Sound inspiriert von Fela Kuti, Pionier des Afrobeat und nicht nur in Nigeria eine Legende. Ihr Schlagzeuger, Frank "CC YoYo“ Ankrah, spielte mit Fela in den 80er Jahren und war Student von Tony Allen. Die muttersprachlichen Lyrics von African Connection stammen von allen drei ghanaischen Mitgliedern der Band und behandeln unterschiedlichste gesellschaftliche Themen. Neben den Songs thematisiert auch der Titel des Albums „Queens and Kings“ die Rolle der Frau und ihre Unterdrückung. Musikalisch verbinden African Connection Highlife, Funk, Afrobeat, Rock'n'Roll und westafrikanische Traditionen miteinander und bieten somit eine signifikante und moderne Interpretation und damit auch Erweiterung des Genres.
    Format
    LP
    Release-Datum
    30.03.2018
    EAN
    EAN 4260016921751
    Format
    CD
    Release-Datum
    30.03.2018
    EAN
    EAN 4260016921768
     
  • 01. Tier
    02. So geht die Geschichte

    GEWALT

    Tier

    Nächste 7er der Berliner Proto-Noiserock-Sensation um Patrick Wagner, diesmal auf Fidel Bastro/In a car. "Tier" ist laut Band ein Kniefall vor allem Ungezähmten und Unmittelbaren, eine Hommage an unsere Urkraft und ein Protestsong gegen deren Unterdrückung, ein ruppiger Brocken Noise-Katharsis mit Gastvocals von Max Gruber aka Drangsal und Florian Pühs (Herpes, Ecke Schönhauser). Auf der B-Seite findet sich das etwas weniger verdichtete "So Geht Die Geschichte", eine perfekte Simulation von Angstgefühlen. 7"-in stabilem 4c-Kartoncover, produziert von Jari Antti (Navel) und Patrick Wagner.
    Format
    7" lim
    Release-Datum
    01.12.2017
     
  • 01. Ofen 8 - Zentaurus
    02. Gewalt - Von Inseln

    GEWALT / OFEN 8

    Split

    Format
    7" lim
    Release-Datum
    01.12.2017
     
  • 01. Filth
    02. Surrounded By Rats
    03. Void
    04. I Don't Care
    05. Lunatic
    06. Y
    07. Endless Attack
    08. No Sleep
    cover

    LIFE FUCKER

    Z

    Format
    LP
    Release-Datum
    02.02.2018
     
  • 01. No Desire
    02. I Feel Like A Tram
    cover

    JACK AND THE RIPPERS

    No desire

    Format
    7''
    Release-Datum
    ---
    Format
    7''
    Release-Datum
    02.02.2018
     
  • 01. Horny World
    02. Account Siphon
    03. I Need New Friends
    04. A Paralyzed Stare
    cover

    AUSMUTEANTS / PUFF!

    Klo Witze

    Format
    7''
    Release-Datum
    02.02.2018
     
  • 01. Messages From The Stars
    02. Roll Me Down To Rio
    03. Perfumed Garden (with Scented Strings)
    04. Hunger For Your Jungle Love
    05. Sam The Samba Man
    06. Winter Love
    07. Tears and Rain
    08. Two Bodies
    09. Party Games
    10. Riding On A Fantasy
    cover

    RAH BAND

    Going Up

    [engl] First ever vinyl reissue of this sought–after synth–pop /cosmic disco / funk / boogie album from 1983! Lots of Vocoder, analogue synths & keyboards, heavy drum machines, spacey vocals, bossa / Brazilian touches, cosmic effects... The RAH Band was the brainchild of legendary English producer & arranger Richard Hewson. They debuted in 1977 with the cosmic glam hit "The Crunch", on which Richard, an accomplished multi–instrumentalist, played all the instruments himself. In 1983, he released "Going Up" the second RAH Band album, where he also played most of the instruments himself, helped by several drummers, a brass section and the sweet vocals of his wife Liz Hewson. Including massive club classics like "Messages From The Stars", "Perfumed Garden" and more. A 1980’s classic which has influenced everyone in the dance scene from Daft Punk and Goldfrapp to Richard X, Dam Funk or Cornelius.
    Format
    LP
    Release-Datum
    16.01.2018
     
  • 01. Heretic
    02. Monophobic
    03. Offred
    04. Strangers
    05. The Void
    06. Satis ed
    07. Agony
    08. Unanswered

    CHILLER

    s/t

    [engl] Hand of an avaricious and thoughtless Man Dark and melodic punk at its best I guess only Canadians can excel in! Eric and Ilisha of Feral Trash have teamed up with their fellow citizens Erin (Black Tower) and Tim (Mother's Children) to form the perfect dark pop punk rock band. It's pretty much a mix of said bands, so you'll get superb and catchy songwriting mixed with powerful downstroke guitars and male/female vocals that'll give you goosebumps all along the way. We are very excited to release this killer album together with Dirt Cult Records as our rst album of 2018 - And it raises the bar pretty high...
    Format
    LP
    Release-Datum
    02.02.2018
    EAN
    EAN 3481575109447
     
  • 01. Now we're ready to spend
    02. You are a slave
    03. Rides alone
    04. Something is wrong (Album Version)
    05. We can't be blamed
    06. Some words of faith (Album Version)
    07. What if the symbols fall down
    08. Trapped on the moon
    09. Rejuvenation
    cover

    VOX LOW

    Debüt

    [engl] “There seemed a strange stillness over everything; but as I listened I heard as if from down below in the valley the howling of many wolves. The Count’s eyes gleamed, and he said: ‘Listen to them—the children of the night. What music they make!’” Dracula. Bram Stocker. 1897. “It’s just a big trash can. And the trash can has been full for so long, That there’s no more room for our own waste. That’s Paris.” Paris. Taxi Girl. 1984. Abandon all hope, ye who enter here. This is the inscription seen on Dante’s Gates of Hell; but these are also the opening words of Bret Easton Ellis’ American Psycho – scrawled in red-blood lettering on the side of a building full of yuppies dressed in Armani. All the themes are there: pop occultism, the Passion of the Christ, and a synthetic view of the world, here’s what this Vox Low record is about. An outline of Vox Low’s history: some Parisian disco and punk fans who took their shot as Think Twice during that hysterical period of Parisian ‘French Touch’ in the early 2000s. This movement, then marketed as an unprecedented musical revolution in the country of baguettes and saucissons, turned out to be no more than a bling swindle worthy of Christophe Rocancourt : whatever you do, the bourgeoisie will always get by fine in the end. In spite of its sound credentials, Think Twice’s music did not find any resonance at the time. 2018, times have changed: who feels like having fun yet? Jacques Chirac is losing his marbles, bedridden in a mansion in the 6th arrondissement of Paris behind heavy velvet curtains; Daft Punk are hiding baldness under motorcycle helmets, and everybody now listens to music on their Bluetooth devices by way of monthly digital subscriptions. Enough with right-wing hedonist disco, let’s put our Donna Summer records away – not in the mood anymore – and dig out Éliphas Lévi’s big black book: Can, The Fall, or Peter Gabriel-era Genesis. This is a time for punk urgency, for depressed minimal Krautrock, for the great shamanic hypnosis. This bunch of greasers from the Porte de St Ouen area now perform as Vox Low, with Jean-Christophe Couderc (vocals and synth) and Benoît Raymond (legendary bass guitar, guitar, synth), later joined by Mathieu Autin (infernal drums and voodoo percussions) and Guillaume Léglise (savage SG guitar, synths as well) for setting up live performances. Indeed for Vox Low, stage performance is a founding act. It even has to do with pure ceremony, which quickly brought the band its cult aura. Seeing the combo on stage is an act of faith, a celebration of dark forces. Far from lazy live performances on Ableton, Vox Low is like an acid-house version of the Jesus & Mary Chain on stage. After having been the heartthrobs of Andrew Weatherall (whom they’ve remixed), after being remixed by the black angel Ivan Smagghe, after releasing maxi-singles on Jennifer Cardini’s techno label and on the brilliant Evrlst, Vox Low is now turning up on an insolently rock’n’roll label. Which is just logical, being one of the few bands able to stylishly surf between 60s rockabilly influences and cold, minimal techno from around Cologne or Berlin’s Zoologischer Garten Station. Vox Low stands straight under a freezing acid rain, facing adversity, and from the outset of this first LP the message is clear; time for an OK Corral showdown with the opening title “Now, We’re Ready to Spend”: “It costs so much, but now we’re ready to spend.” These children of the night gatecrash the court of the Crimson King, climb onto the tables and piss on the silverware. A superb black mass for a bunch of hippies high on mandrax and dressed in rags and sheepskins. Vox Low manages to set a ‘Sauerkraut’ Morricone-Rock atmosphere of its own, hypnotic and druggy. Krautrock – never boring, always exciting – with an inimitable 60s bass sound, a trippy discarnate voice combined with some Moe Tucker-style drumming. Rock’n’roll attitude in the body of exhausted 90s ravers. Vox Low removed the bland and indecent house from acid-house, only to keep the dark acid side, like the Holy Chalice of Zaragoza. Later in the album comes the song You Are a Slave: “You are a slave/but you don’t remember” – a punk, nihilist topic for a straightforward cold-as-a-razor-blade title. There are hits as well, such as Something Is Wrong, their anthem for a jilted generation coming down from MDMA, for those who hate dancing, in the back. A song like Some Word of Faith places the record under the seal of the Gospels, the Holy Scriptures, and Depeche Mode’s “Songs Of Faith and Devotion” album. Half muggy industrial, half leather rockabilly: like Frankie Goes to Hollywood covering Led Zeppelin – nothing less. Because, more than the filtered-disco years, the matter here is eternal oh-so-exciting new wave, from which TRUTH emerges when the spotlights from Top Of the Pops go out and you find yourself alone in front of the mirror of your sordid dressing room: in front of you, make-up, New Romantics, cocaine. Fade to Grey. In Rides Alone, Vox Low conjures up the suicided body of INXS’ Michael Hutchence, found dead in room 424 of Sidney’s Ritz-Carlton – naked, lying on the carpet among empty champagne bottles, a black studded leather belt around his neck. With Trapped in the Moon and It’s Rejuvenation, the Parisians deliver a certain idea of modernity: a cardboard western feel à la Morricone, as goth as the Sisters of Mercy, and VHS retro-futurism. Vox Low delivers the record nobody expected anymore, one that captures the spirit of the world in motion, for the attention of a crowd of social rejects who have one knee in the gutter but refuse to surrender to the prevailing cynicism. A dark, poisonous, nihilist and erudite piece of work for those who worship Primal Scream’s “Screamadelica” and Gary Numan, who stand in line at the Berghaim with their pockets empty but their heads full of ideals.
    Format
    LP
    Release-Datum
    10.01.2018
    EAN
    EAN 3521381546149
    Format
    CD
    Release-Datum
    10.01.2018
    EAN
    EAN 3521383446133
     
  • 01. Luna Di Sangue (The Blood Moon)
    02. Oltre Ogni Ragionevole Dubbio (Reasonable Doubt)
    03. Sogno A Occhi Aperti (The Dying Dream)
    04. Domani Lo Sempre Sa (Certainties)
    05. Il Cacciatore Di Androidi (The Android)
    06. Destino Ineluttabile A Cui Non Si Puo Sfuggire (The Great Escape)
    07. Il Giro Del Dottore (You Guys Have Fun)
    08. Capire Il Mistero (A Mystery Doesn't Need To Be Understood)
    09. La Furia Nel Sangue (Guts)
    10. Paura Nei Tropici (Sunlight Murders)
    11. Vista Panoramica Della Citta Eterna (The Eternal City)
    12. La Ragazza In Nero (The Lady In Black)
    13. Attraverso Lo Specchio (Through The Mirror)
    14. Bhopal
    15. Come L'Aria Che Respiriamo (You're The Air I Love To Breathe)
    16. Alla Fina Non Ha Fine (The End Has No End)
    17. Preludio Di Una Tragedia (Tragedy)
    18. La Quiete Prima Della Tempesta (Calm Before The Storm)
    19. Staring At The Sea
    20. Alba Tragica (Aube Tragique)
    cover

    G. LOLLI

    Capire Il Mistero

    [engl] If you are into Italian Library music and soundtrack and especially fan of Morriconne, Bruno Nicolai, Sven Libaek, Keith Mansfied or Alain Goraguer then this record is for you.From funky psych jazz to more cinematic electronic this Lp is built like a Library record and so well produced. Cleary you can't date if it has been produced in the 70s or today ! As the tile say A mistery doesn't need to be understood. No need big talk check the long audio.
    Format
    LP
    Release-Datum
    03.11.2017
     
  • 01. Pent Up Genes
    02. Little Folded Fingers
    03. There's Money In the Walls
    04. Add Blue
    05. Bloodshot/New Love
    06. Shock and Value
    07. Window To the World
    08. A Love Letter To Detroit
    09. Manhattan Projects
    10.Plague Doctor

    LISTENER

    Being Empty:Being Filled

    “The most terrifying fact about the universe is not that it is hostile but that it is indifferent, but if we can come to terms with this indifference, then our existence as a species can have genuine meaning. However vast the darkness, we must supply our own light.” Stanley Kubrick Es war ein sehr großes Glück, dass ich vor ein paar Jahren im Hamburger Hafenklang Listener entdecken durfte. Da standen drei Männer auf der Bühne und spielten genau die Musik, die ich seit der „Auflösung“ von Hot Water Music so sehr vermisste. Es waren nicht viele Menschen im Publikum, aber ich hatte den Eindruck, dass ich nicht als Einziger mit Gänsehaut in diesem Raum stand. Die drei bereits veröffentlichten Platten der Band waren restlos ausverkauft und so tat ich etwas, was ich in meiner bisherigen Labelgeschichte nie getan hatte: Ich fragte nach einem Re-Release. Wir wurden uns einig und ich entwickelte die gelaserten Special Editions. Am Tag der Veröffentlichung brach dann mein Server zusammen, da ich zu viel Bestellungen erhielt und hier nahm ich auch erstmals war, wie viele Fans Listener weltweit haben, denn die Bestellungen kamen wirklich aus allen Kontinenten. Umso beeindruckender ist das Ganze, wenn man weiß, dass Listener entweder selbst oder auf sehr kleinen Labels veröffentlichen, also keine große Maschinerie dahintersteht. Diese Fans erspielen sie sich mit ihren fast 150 Shows jährlich und der guten alten Mund-zu-Mund- Propaganda. Ich denke, dieses Echo auf ihre Musik entsteht, oder zumindest bei mir ist es so, durch eine andere Form der Poesie in ihren Texten. Dan, der Sänger, nennt es Talkmusic, ich würde es als eine Form des Geschichtenerzählens beschreiben, wie es in ursprünglicheren Musikformen üblich ist. Weg von der Floskel, der inhaltsleeren Geste, der Inszenierung, hin zur Geschichte, welche erzählt werden muss. Und genau hier zeigt sich dann das Genie dieser Band. Denn diese Geschichten, könnten auch von Kubrick, Gus van Sant oder Wes Anderson stammen. Sie sind kleinteilig und in sich stimmig, sie ergeben ein großes Ganzes und liegen doch wie ein zersplitterter Spiegel vor einem und lassen nur erahnen, welche Welt einen erwarten kann. Nun gibt es mit Being Empty:Being Filled die erste Veröffentlichung, die ich von Anfang an begleiten kann und ich hoffe dieses Album wird viele Runden auf eurem Plattentellern drehen. / Gregor Samsa Wenn man es sich einfach machen möchte, könnte man als Grundthema des neuen, vierten Albums „Being Empty: Being Filled “ den Verweis auf all die herausragenden Persönlichkeiten, welche vorgestellt werden, heranziehen. Aber so leicht ist es natürlich nicht. Listener sind lauter geworden, die Gitarren rockiger, manchmal auch zorniger. Kris schlägt ins Schlagzeug, als gebe es kein Morgen. Dies ist aber nur die musikalische Seite. Die andere ist die Poesie und Dan singt, oder sollte man besser sagen, erzählt vom Leben, mit seinen Kanten, mit den großen Momenten, den vielen Fragen und den vielen Scheitern, wie kein zweiter Sänger auf dieser Welt. Kein Pathos, keine falsche Theatralik verstellt den Blick auf den Inhalt der Erzählung. Diese Form wie Dan seine Geschichten, welche auch unsere Geschichten sein können, vorträgt, macht Listener mit Abstand zu den interessantesten Bands der heutigen Zeit. Es sind diese Analogien die unsere Zeit am treffendsten beschreiben können und uns auch diese begreifen lassen. Dieses Aufzeigen der Widersprüche ohne den Finger zu heben. Diese Wärme, die am Ende immer noch Hoffnung spendet, macht ihre Musik einzigartig.
    Format
    LP 180gr
    Release-Datum
    02.02.2018
    EAN
    EAN 4260016921706
    Format
    DigiCD
    Release-Datum
    02.02.2018
    EAN
    EAN 4260016921713
     
  • 01. Shes So Fine
    02. Oh Baby (We Got A Good Thing Goin’)
    03. Say Alright
    04. Just A Little Bit
    05. You`ll Never Do It Baby
    06. Sorry
    07. La La La La La
    08. I´m A Hog For You Baby
    09. I Feel Fine
    10. So Mystifying
    cover

    DUKES OF HAMBURG

    Beat Beat Beat Vol.3

    Format
    10''
    Release-Datum
    10.10.2014
     
  • 01. Manhattan Projects
    02. Plague Doctor

    LISTENER

    Being Empty:Being Filled IV

    [engl] The fourth of four EP's being released for the upcoming full-length record "Being Empty : Being Filled" Two brand new Listener songs. Limited edition (500 copies) 7' white vinyl record.
    Format
    7" lim
    Release-Datum
    08.01.2018
    EAN
    EAN 4260016921744
     
  • 01. Dejé de Quererte
    02. Volveré a Soñar
    03. No Me Quieres, No
    04. El Chico Que Yo Más Quiero
    05. Ya No Te Guardo Rencor
    06. Todo Pasó
    07. Tu Mal Comportamiento
    08. No Llores Más
    09. Yo Sé Que Tú Me Querías
    10. Buscando Alegría
    11. Serás Mi Luz
    12. Quiero Que Tú Me Beses
    13. Son Las Cosas Del Amor
    14. Eres Fiel A Tus Caprichos.
    cover

    MORENA Y CLARA

    No llores más

    [engl] The apparition of Spanish female duo Las Grecas with their Gipsy–Rock sound in the 70s created quite a boom in the Spanish market at the time and paved the way for other similar gipsy–rock duos. Morena y Clara were one of them. Launched by bizarre flamenco producer Lauren Postigo, they released a string of 45s and three LPs (highly sought after now) for the Discophon label. They mixed Rumba, Flamenco, Psychedelic Rock, Funk and Disco Music featuring an amazing production (heavy drums, fuzz–wah–phaser electric guitars, Moog, Hammond) over the wild flamenco female vocals of the duo. Featuring their psychotronic hits like "No llores más", "Dejé de quererte", "Buscando alegría" and more.
    Format
    LP
    Release-Datum
    07.12.2017
     
  • 01. A La Pelota
    02. Anana Hip
    03. La Hawaiana
    04. El Desgrasiao
    05. Chirpy Chirpy Cheep Cheep
    06. Macarrones
    07. Oh La La
    08. Gitana Real
    09. Maria Lisi
    10. La Piragua
    11. El Matarile
    12. El Despertador
    13. El Co... Collar
    14. Urtain, El K.O. y Olé
    cover

    VARGAS "La Terremoto", DOLORES

    Anana Funk Hip 1970–1975

    [engl] "Dolores Vargas was our wildest performer, our Spanish Tina Turner, Ikettes–era. In my opinion, she was a better dancer and singer than Lola Flores but she never received the same media attention than the famous Lola. Maybe it’s better this way. Dolores Vargas is wine for sommeliers and since now, music for connoisseurs." – Txarly Brown Here’s an anthology dedicated to the ’70s period of Dolores Vargas, known as "The Earthquake" due to her wild and frenzied dancing style. In these songs, released 1970–1975, you’ll hear killer sound and production mixing Funk, Rock and Pop with the powerful vocal style of "The Earthquake". Including real gipsy–funk bombs like "A la pelota" "Anana Hip" or "La Hawaiana" along with her bizarre cover version of "Chirpy Chirpy Cheep Cheep" and much more. If you’re looking from Flamenco Funk and groovy Rumba Pop, look no further.
    Format
    LP
    Release-Datum
    07.12.2017
     
  • 01. We Are Still On Air
    02. Dig'N'Duke Cell Constant
    03. State Of Flux
    04. Real Destruction
    cover

    FLUID TO GAS

    ... on Air

    [engl] New EP by this band from Bonn/Germany, existing since the mid-90s, 11 years after their latest release ("Lemons For Lunch" CD). Here's now 4 new songs in their Dischord-influenced style, most notably FUGAZI, SOULSIDE and GvsB...
    Format
    7" lim
    Release-Datum
    26.10.2017
     
  • 01. Le Mac
    02. Sur Mon Ecran
    03. L'expert
    04. Hitch A Ride
    05. Je Regarde Les Tigres
    06. Impitoyable
    07. Le Casse
    08. Costard Italien
    09. Je Ne Suis Là Pour Personne
    10. La Chemise Déchirée
    11. The Rent
    cover

    FRENCH BOUTIK

    Front Pop

    Debüt Album eines Pariser Popperlchens das typisch quirrligen 60er Jahre Franko-Pop der Marke Dutronc mit Mod-Anleihen und New Wave-Ausflügen (Stranglers) kombiniert. Alles dabei was man braucht: Handclaps, Farfisa-Action, umschmeichelde französische Vocals (obwohl die Frontfrau eigentlich aus San Francisco kommt), Schellenkränze, Flöte, ... Gute Platte, die eher hintenrum kommt und einem ans Herz wächst als dass sie einen auf dicke Hose macht
    Format
    LP
    Release-Datum
    21.10.2016
    EAN
    EAN 4260016925346
     
  • 01. She Said Yeah
    02. Teenage Letter
    03. Cry To Me
    04. Hullabaloo
    05. No Money, No Honey
    06. Indiano
    07. Talkin' 'Bout You
    08. Down The Road Apiece
    09. It's So Hard
    10. Heidi-Heidi-Ho (Minnie the Moocher)
    11. I’m So Restless
    12. I’m Henry The VIII
    13. Always You
    14. Yockomo
    cover

    DUKES OF HAMBURG

    Germany's Newest Hit Makers

    Format
    LP
    Release-Datum
    01.08.2017
     
  • 01. In My Mind
    02. I Want You Back
    03. Tell Me Why
    04. I'm Going
    05. Don't Wanna Go
    06. Wait For The Sun
    07. Suitcase
    08. Like Yesterday
    09. Everything Is In The Air
    10. Can't Be Fine
    cover

    RECALLS

    Wait For The Sun

    Format
    LP
    Release-Datum
    01.08.2014
     
  • 01. Hole In My Heart
    02. Tender Love
    03. Tared Soul
    04. Cellophane Footprints
    05. Ship In A Bottle
    06. Down Loser
    07. Black Hearts Bleed Red
    08. Venus Splash
    cover

    MONKEY SUITE

    Black Hearts Bleed Red

    Format
    10''
    Release-Datum
    01.08.2016
     
  • 01. Man's World
    02. Nothing To Hold
    03. A Way To Get By
    04. Wicked Woman
    05. Tell Mama
    06. The Start
    cover

    BUTTSHAKERS, THE

    WICKED WOMAN

    Format
    10''
    Release-Datum
    01.02.2013
    EAN
    EAN 4024572583460
     
  • 01. I wanna touch our soul
    02. Down in style
    03. Wrong side of the track
    04. Load and explode
    cover

    BROTHERHOOD OF SONIC LOVE

    The Brotherhood of Sonic Love

    [engl] The Brotherhood of Sonic Love is a son and his father loaded with an arsenal of fuzz pedals and friends... A vision of exploring the beauty of simple riffs wrapped in white noise and psychedelic undertones with a loud lineup of distorted souls from here and there and everywhere. “Ever had the feeling that you don’t belong? Anywhere or to anyone? Ever had the feeling that you don’t fit in? I’ve felt this way since I was born my friend...” (From Wrong Side of the Track) The Brotherhood of Sonic Love took o as a band in the beginning of 2016. Prompted by the venues themselves, the band did a line of gigs before they went straight to the studio to record an EP, which will be out in the fall of 2016. ”The things that makes us feel alive are gonna kill us. You keep the secrets of the universe deep within you. The things that makes us feel alive are gonna kill us. All the stars explode tonight deep within you...” (From I Wanna Touch your Soul) On stage, The Brotherhood of Sonic Love is a lively bunch of both young and very experienced people from the garage rock, psych and noise scene in Copenhagen, Denmark. From time to time the line-up extends, as so many people want to be a part of this laid-back and very intense musical brotherhood.
    Format
    12''EP
    Release-Datum
    24.11.2017
    EAN
    EAN 4260016925506
     
  • 01. Gutterball
    02. Lonely For You Baby
    03. Workout
    04. Eazy Rider
    05. The Skunk
    06. Lope Song
    07. Booga Lou
    08. Cigar Eddie
    09. I Believe In Miracles

    EDDIE ROBERTS & THE FIRE EATERS

    Burn!

    [engl] Eddie Roberts started his music career in 1989 aged 18, having left his Welsh homeland to study Jazz at Leeds College of Music. More interested in live performing and getting his own thing going than in college work, he quickly rooted out the best players in town and set up his first band, The Jazz Mailmen, dedicated to playing the golden era of Art Blakey's Jazz Messengers. After transcribing all the parts and enforcing a dress code of Bop suits, he set about taking the UK Jazz Dance scene by storm. During this time British Hard Bop legend Tommy Chase asked him to relocate and join his band, but Eddie had other ideas. Following his early bands The Eddie Roberts Organisation and The Three Deuces Eddie's focus shifted towards Deep Funk, the New Mastersounds were born and released their first album on Keb Darge’s Deep Funk Records. The rest is history, with six full albums recorded and an impressive history of live shows around the world. Eddie's love for 60s Blue Note & Hard Bop didn't waver despite the media hype of the Deep Funk scene. Soon Eddie was commissioned to produce a Hard Bop track for the Jazz dancers to go on Adrian Gibson’s renowned 'Messin Around' compilation. This project turned into the „Roughneck“ album, released summer 2004 on the NMS’ One Note Records label. "Trenta", released early 2007 on Salvo’s Records, features instrumental arrangements of traditional Neopolitan songs. Eddie stayed busy that year playing with Papa Mali, Johnny Vidocavitch, Idris Muhammed and The Greyboy Allstars. „Is that all?“ Eddie Roberts asked in 2009 and the answer was simple: No! Légère Recordings had a good look on Eddie’s extensive back catalogue and released „An Introduction To Eddie Roberts“, showcasing his work from the early days up to the present. Following the releasse The New Mastersounds played their first German shows since many years. When in Spain during the same year Eddie joined forces with The Sweet Vandals’ rhythm section, adding Chip Wickham’s (Nightmares On Wax, Rae & Christian, The Pharcyde) world-class flute and Taz Modi’s funktastic organ from Leeds/UK, and he sensed that this could be the beginning of something special. „Burn!“ is the proof that his feelings were true. The Fire Eaters, as the combo was now called, recorded the album produced by Eddie Roberts himself in 2010, completed 12 tracks including a good number of Eddie Roberts originals as well as their versions of classic acid jazz & soul tunes like „I Believe In Miracles“, the „Lope Song“
    Format
    LP
    Release-Datum
    19.05.2017
    EAN
    EAN 4026424002716